Із 1 січня 2009 року набирають чинності зміни та доповнення до Закону «Про рекламу». Прийняті парламентом (425 голосів «за») і підписані Президентом ще навесні цього року, нові норми накладають заборону на розміщення зовнішньої (тобто вуличної) реклами алкогольних і тютюнових торгових марок. Заборона поширюється також на рекламні площі у метро й інших видах громадського транспорту. Окремі обмеження запроваджено також на рекламу цигарок і випивки у ЗМІ. Зокрема, на телебаченні та радіо такі рекламні ролики можна буде транслювати лише з 23.00 вечора до 6.00 ранку. А спонсорські заставки для телепрограм транслюватимуться без «озвучки» — тобто демонструватиметься назва (логотип), а от звукового супроводу при цьому не буде.
Заборона реклами тютюнових та алкогольних виробів не стала несподіванкою, стверджують в Асоціації зовнішньої реклами України. «Відповідні дискусії тривають в суспільстві не перший рік, а найбільш гарячі голови ще декілька років тому пропонували заборонити будьяку рекламу тютюну та алкоголю. Рекламників вважали головними противниками цього», — стверджує виконавчий директор Асоціації Роман Паламарчук. За словами пана Романа, іронія полягає в тому, що, наприклад, Асоціація зовнішньої реклами України завжди заявляла про підтримку такої заборони. Проте тут виступали за професійний, а не «популістський» підхід — «зробити цю заборону поступовою, як це, до речі, і прописано в міжнародних документах ВОЗ, які ратифікувала Україна». На думку Паламарчука, це дозволило б не допустити різкого погіршення справ на рекламному ринку і, як наслідок, зменшення надходжень до місцевих бюджетів та звільнень персоналу.
Згідно з прогнозами аналітиків, очікується, що заборона реклами тютюну та алкоголю, в гіршому випадку, потягне за собою втрату компаніями 10—13% від загального рекламного бюджету — рекламодавці й рекламні агенції встигли підготуватись до цих процесів та мінімізували потенційні втрати. Ситуацію погіршує лише те, що введення в дію закону збіглося з кризовими процесами, що є для галузі додатковим дестабілізуючим фактором. Але ніхто не порахував, наскільки українці менше питимуть і куритимуть «без реклами»...