Серед основних причин складної ситуації на західному кордоні в Державній прикордонній службі України називають значне зростання інтенсивності пасажиро–транспортного потоку — подекуди втричі. Пропускний пункт «Ягодин» на українсько–польському кордоні розрахований на пропуск 250 вантажівок впродовж доби, але митники й так перевищують план і оформляють понад 600 одиниць транспорту за 24 години. Попри це з польського боку кордону на в’їзді в Україну вже накопичилось понад 350 вантажівок, а довжина черги сягає сім кілометрів.
Крім того, у Словаччині, наприклад, заборонено рух вантажівок у вихідні дні. В Держприкордонслужбі кажуть, що вантажоперевізники задля економії коштів напередодні вихідних залишають причепи на стоянках поблизу кордону. Через це витягнулась п’ятикілометрова малорухома автоколона на пункті пропуску «Ужгород», що на кордоні зі Словаччиною.
«Інтенсифікація транспортного руху дійсно має місце, — не заперечував у розмові з «УМ» представник Асоціації вантажоперевізників на пункті перетину «Ягодин» Віталій Зосимчук. — Але проблеми створює не стільки інтенсивність руху, скільки технічні обставини, часті вимкнення світла на пунктах, будівельно–ремонтні роботи з розширення терміналів, удосконалення комп’ютерної системи». Також перетин кордону затримує несвоєчасне подання митним службам попереднього повідомлення (форма ПП) про товар власниками вантажу. Але автоперевізники нічого не можуть вдіяти, щоб змусити замовників перевезення вантажу працювати оперативніше — на подачу повідомлення їм надається до десяти днів. Саме тому водії часто змушені простоювати на кордоні, особливо у вихідні.
Найпростішим виходом із цієї ситуації мало б стати пропорційне зростання кількості пунктів пропуску або розбудова інфраструктури існуючих переходів відповідно до темпів зростання пасажиро–транспортного потоку. Наразі заплановано облаштування до Євро–2012 восьми додаткових пунктів перетину на українсько–польському кордоні.