Сезон передплати на наступний рік, який зазвичай стартує 10 вересня, досі не розпочався, він взагалі під загрозою зриву. Коли почнеться передплата — невідомо, зате відомо що газети й журнали точно подорожчають, питання лише наскільки. Укрпошта, яка займається доставкою друкованих видань до передплатників, вимагає 44% підвищення цін на свої послуги, натомість Національна спілка журналістів України (НСЖУ), яка представляє інтереси видань, стверджує, що це фінансово вдарить по останніх і погоджується на підвищення лише на 15%. Переговори між Укрпоштою та НСЖУ тривають майже від початку року, минулої середи відбулася ще одна нарада за участі голови НСЖУ Ігоря Лубченка, заступника керівника Мінтрансзв’язку Катерини Фоменко та гендиректора Укрпошти Таїсії Замкової. До спільного знаменника подорожчання поки не дійшли.
Потребу підвищення плати за доставку газет Катерина Фоменко обґрунтовує тим, що вітчизняна поштова служба працює на межі рентабельності, а зарплати працівників, зокрема листонош, мізерно малі: «Середня заробітна плата листонош нині складає 688 гривень, у більшості сіл — близько 450 гривень. Люди не можуть працювати за такі мізерні гроші». Таїсія Замкова вважає, що 44% підвищення — і це вже поступка, адже раніше Міністерство пропонувало 55%: «Якщо ми піднімемо тарифи у 2009 році не на 55%, як пропонуємо, а на 44%, то зазнаємо в 2009 році 40 мільйонів гривень збитків, якщо ж тільки на 15% — то матимемо 120 мільйонів гривень збитку, — заявила пані Замкова. — Якщо сьогодні ми не можемо покрити збитки по Укрпошті за минулі роки, то давайте принаймні не нарощувати їх наступного року».
Голова НСЖУ Ігор Лубченко вважає, що у випадку підвищення тарифів на 2009 рік редакції друкованих ЗМІ зазнають великих витрат і опиняться на межі виживання: «А цього не можна допустити, бо ЗМІ виконують важливу соціальну функцію, — зазначив пан Лубченко. — До того ж редакції поставлені в недолугу ситуацію. Передплатна ціна на 2009 рік була ними сформована у травні–червні 2008 року, з урахуванням 15–відсоткового підвищення. А в Мінтрансі стверджують, що ціна сформована редакціями з урахуванням більш високого підвищення, про яке видавці були поінформовані наперед».
Таким чином, поки тривають переговори, передплата стоїть і збитків зазнає й Укрпошта і редакції видань, а читачі, які приходять до поштових відділень передплачувати газети і журнали, мусять повертатися ні з чим. Нагадаємо, у 2008 році вже відбулося 60% підвищення тарифів на передплату та доставку друкованих видань.