У зв’язку з подіями на Кавказі українське Міністерство закордонних справ не пустило літаки російської морської палубної авіації для тренувань на українському науково–випробувальному тренажері корабельної авіації («НИТКА»), заявив заступник командувача морською авіацією російських ВМС генерал–майор Микола Куклєв. За його словами, «9 серпня МЗС України виступив із заявою, в якій тренування російських льотчиків на тренажері в Криму вважає недоцільним». У МЗС України на запит «УМ» такої своєї заяви так і не знайшли, і стверджують, що визнання «недоцільними» — це ще не заборона тренувань. Ситуацію роз’яснив старший офіцер управління прес–служби Міноборони, підполковник Костянтин Саділов: «МЗС не забороняло тренувань, вони просто заборонили перебазування з Анапи до Сак двох літаків, на яких російські пілоти мали тренуватися. Генштаб Збройних сил, у свою чергу, дав добро на проведення цих тренувань». Заняття російських пілотів мали б розпочатися 11 вересня, так що рішення МЗС ще може бути змінене. Якщо ж цього не станеться, уряд України змушений буде повернути завдаток, який заплатили росіяни за користування тренажером «НИТКА». Річна орендна плата ж складає близько 17 мільйонів доларів.
«НИТКА» — єдиний на теренах колишнього СРСР імітатор палуби авіаносного крейсера, на якому щороку, згідно з міждержавними домовленостями, російські пілоти морської авіації тренуються здійснювати зліт і посадку. Знаходиться диво техніки в Криму, біля міста Саки, на українському військовому аеродромі Новофедорівка. «НИТКА» являє собою ніби авіаносний крейсер, «вкопаний у землю». На поверхні аеродрому — сталева «льотна палуба» і злітний трамплін на «носі корабля», а також аерофінішери — троси, за які «хапається» літак, що сідає на палубу корабля. «Палуба» може коливатися, імітуючи морську «хитавицю». Під землею — електроніка, яка повторює системи крейсера–авіаносця. Всі габарити і системи зроблені під єдиний російський авіаносний крейсер «Адмірал Кузнєцов», який базується у Сєвєроморську. «НИТКА» використовується саме для підтримання боєздатності 279–го корабельного винищувального полку, який щороку влітку тренується тут по півтора–два місяці. Споруда настільки унікальна, що має аналоги лише у США та Іспанії, проте «НИТКА» — найбільший у світі такий тренажер. Тут же росіяни випробовують надновий винищувач Су–27КУБ. Уже понад десять років російські генерали «погрожують» відмовитися від використання української установки «НИТКА» й побудувати власний такий тренажер, але навіть у 1980–ті роки, коли будували тренажер під Саками, це вимагало неабияких зусиль від радянського оборонно–промислового комплексу, тож якщо росіяни хочуть мати палубну авіацію, дітися їм поки що нікуди.