Кільцевий прогін між парком імені Горького та Південним вокзалом тепер можна здолати під коментар екскурсовода, поєднавши приємне з корисним. Як і вісімдесят років тому (саме тоді цей унікальний транспортний засіб вирушив у свій перший рейс. — Авт.), ретровагончик назвали «Аннушкою» — на честь літери його рідного маршруту «А», що й тепер красується на передньому фасаді уцілілого екземпляру давньої техніки.
Повернути знаменитий трамвай на вулиці міста фахівці «Харківміськелектротрансу» вирішили ще чотири роки тому. Майже столітній корпус знайшовся у запасниках Комінтернівського депо. Решту деталей довелося створювати за спеціальними кресленнями заново. Причому з неабиякою скрупульозністю. Інтер’єр «Аннушки», скажімо, має дубове облицювання і такі ж крісла. На всю роботу транспортники витратили 100 тисяч гривень, але не даремно. Інформація про відновлений трамвай поширилася так швидко, що викликала неабиякий інтерес у «кіношників». Тобто не встигла ще до пуття висохнути на «Аннушці» реставраційна фарба, як її одразу ж запросили до Одеси на зйомки відомого телесеріалу «Ліквідація».
За сюжетом фільму, герой відомого російського актора Володимира Машкова наполегливо шукає серед своїх колег по військовій прокуратурі німецького шпигуна. Зрештою, йому це вдається, але з великими труднощами. Саме тому «Аннушка», що переконливо відтворювала історичний дух післявоєнної Одеси, повернулася додому добряче «нанюхавшись» пороху. Але з гонораром у 7 тисяч доларів.
Наприкінці ж 30–х років цей трамвай був улюбленим транспортним засобом харків’ян, хоча й рухався зі швидкістю всього лише десять кілометрів на годину і перевозив одночасно не більше тридцяти пасажирів. Історики стверджують, що вагон взимку не опалювався, тому водій постійно мав при собі запас солі, щоб протирати заморожені вікна. Зате можна було легко кататися на його східцях, що вважалося тоді апогеєм міського шику.
До пуску ретротрамваю водію та кондуктору, за давньою традицією, пошили спеціальну форму. У перший рейс «Аннушку» повів заслужений ветеран депо «Салтівське» Василь Опанасович Морщаков. Першими пасажирами, вже за сучасною традицією, стали вихованці одного з дитячих будинків міста. Далі ретровагончик рухатиметься винятково екскурсійним маршрутом.