Важко збагнути Христове Воскресіння. У нього можна лише вірити. Адже свято на його честь вчить нас радіти тому, про що ми знаємо зовсім небагато і, можливо, трохи боїмося: життю після смерті. Саме віра у перемогу життя над небуттям є сенсом розвиненої і розгалуженої християнської релігії. Великдень святкується навесні, коли «воскресає» природа і наочно підтверджується безперервність відтворення всього живого. Після лютої зими з її хурделицями і скутими кригою джерелами знову бачимо зелене листя, квіти, метеликів. Символом Великодня є крашанка, яйце — зародок життя. Як людська душа на Різдво наново «народжується», так і навесні, у великодній час — відновлюється. Утім Великдень — це свято не відновлення, а саме Воскресіння.
За Євангелієм, третього дня по смерті Христа, у неділю вдосвіта зійшов з неба на землю Ангел — на вигляд, як блискавка, у білих сяючих шатах. Ангел відкотив камінь від склепу, де лежало Христове тіло, та й сів на тому камені. Вартові, злякавшись сяйва, втекли. Невдовзі, як ще було темно, до Христового гробу прийшли жінки–мироносиці — Марія і Марія–Магдалина, щоб, як велів звичай, намастити тіло померлого пахощами–миром. Утім камінь уже не підпирав гробниці, а в печері не було тіла. Ангел сказав їм: «Не бійтеся, знаю–бо, що ви шукаєте Ісуса розіп’ятого. Нема Його тут, бо Він воскрес, як ото Сам прорік». Невдовзі жінки побачили й самого Христа й повідомили про воскресіння Його учням, які сумували. Згодом Ісус з’явився серед учнів і промовив: «Мир вам!». Вони спершу налякалися, гадаючи, що побачили дух, але Ісус їх заспокоїв: «Погляньте на руки Мої та на ноги Мої — це ж Я Сам! Доторкніться до мене й дізнайтесь — бо не має дух тіла й кісток, а Я, бачите, маю».
Перші християни відзначали Пасху в смуткові від страждань, перенесених Христом. А з II століття вже святкують радісно, на честь Христового Воскресіння. На Соборі в Нікеї у 325 році вирішено, що християни мають святкувати Пасху в неділю, після першої повені місяця, після весняного рівнодення. З ІV—V століть Пасху святкують уже цілий тиждень, який зветься «світлим», на відміну від передвеликодньої седмиці, що має назву «Страсної». Найбільш урочисто відзначаються перші три дні Пасхи.