Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Жанр «радіодрама» незабаром відзначатиме 75–річний ювілей: перша оригінальна радіоп’єса прозвучала в ефірі харківської радіостанції РВ–4 21 лютого 1933 року. Але історію цього жанру навряд чи можна назвати успішною. Потрапивши під коток відомих історичних подій, від наслідків яких Україна оговтувалася потім довго і болісно, за кілька років після того дебюту редактори та артисти вже не ставили п’єси, а давали свідчення у сфабрикованій «справі Українського радіокомітету». Потім був «Театр перед мікрофоном» — проект з усіх боків позитивний. Ось тільки дублюванням жанру «радіодрама» його навряд чи можна назвати, оскільки автори цієї програми працювали не з оригінальною радіоп’єсою, а з інсценізаціями літературних творів та власне п’єсами.
Минулого року Національна телерадіокомпанія вирішила відродити забутий жанр і оголосила конкурс для радіодраматургів. З–поміж 500 надісланих на конкурс творів журі — роботи оцінювали актриси Лариса Кадирова, Галина Стефанова, драматург Ілля Хоменко та інші експерти — обрали переможців (Володимир Лис із Луцька, п’єса «Полювання на брата») та лауреатів. Усі радіоп’єси, які перемогли та вийшли у фінал, прозвучали в ефірі Першої і Третьої програми Українського радіо.
Цьогоріч конкурс оголошено знову. У журі тепер працюватимуть драматург, секретар Національної Спілки письменників України Анатолій Крим, драматурги Володимир Фоменко та Ілля Хоменко, н. а. України Наталя Сумська, н. а. України Лариса Кадирова, режисер НРКУ Василь Обручов... Найголовніше побажання до конкурсантів — не забувати, що радіоп’єса в основі своїй має бути не схожою на твір, що пишеться спеціально для театральної сцени. Замість зорового сценічного образу тут повинен домінувати образ акустичний, слуховий, домальований слухацькою уявою. «Рубрику «Театр перед мікрофоном» не можна назвати радіоп’єсою в класичному розумінні, — ще раз пояснює відмінність голова оргкомітету конкурсу Анатолій Табаченко. — Адже тоді просто знімали звук із зорового театру, без урахування специфіки радіо. Лише кілька років тому ми почали відроджувати цей жанр і поставили більше десяти радіоп’єс».
Прийом рукописів на конкурс радіоп’єс завершується 1 вересня 2008 року.
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
У місті Парк-Сіті американського штату Юта в день відкриття кінофестивалю Sundance 23 січня відбудеться світова прем’єра другого повнометражного фільму українського режисера Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки». >>
До основної конкурсної програми 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю вперше за 25 років відібрали стрічку української режисерки: цьогоріч - це фільм Катерини Горностай "Стрічка часу". >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>