Наступної середи ГО «Союз перевізників України» планує акцію протесту з блокуванням дорожнього руху біля будинку Кабміну, під час засідання уряду. Невдоволення перевізників викликане двома проблемами. По–перше, зміною технічних вимог, за якими велика кількість переобладнаних із пасажирсько–вантажних у пасажирські автобуси тепер не допускаються до пасажирських перевезень. Друге стосується нерегулярних перевезень, кожне таке перевезення тепер треба буде окремо реєструвати в Головтрансінспекції та ДАІ й платити додатково 96 гривень. Про це «УМ» повідомив керівник Профспілки таксистів України Василь Попик. Він спростував поширену днями у ЗМІ інформацію, що акція протесту відбудеться через вимогу підвищити плату за проїзд у «маршрутках» Києва. «Це не відповідає дійсності. Ми не маємо жодного стосунку до питання підвищення цін за проїзд у Києві», — заявив пан Попик. Профспілка таксистів, за його словами, просто підтримує вимоги «Союзу перевізників». Тим часом начальник Головного управління транспорту КМДА Іван Шпильовий заявив, що міська влада наполягає на збереженні цінової «стелі» за проїзд у «маршрутках» на рівні 1 гривні 75 копійок. З питанням компенсації збитків пан Шпильовий радить «маршрутникам» звертатися до міськради.
Сьогодні вранці автоперевізники дають прес–конференцію, де озвучать свої вимоги. Переобладнані автобуси, за словами пана Попика, були зареєстровані раніше, пройшли техогляд і мають допуск до пасажироперевезень, та, за новими правилами, цей допуск втрачають: «Люди купували автобуси, переобладнували їх, закладали квартири і брали кредити, аби мати свій бізнес. І от тепер держава каже їм: «Вибачте, ми помилилися», — нарікає профспілковий лідер.
Як розповіла «УМ» Ніна Хмелевська, старший інспектор центру зв’язків із громадськістю Департаменту ДАІ, три тижні тому відбулася спільна нарада представників ДАІ, Мінтрансзв’язку та профспілки автоперевізників, де питання переобладнаних автобусів обговорювалося. «Йшлося про те, що переобладнані автобуси, які вже працюють і мають ліцензію, залишити на маршрутах, але з певного часу заборонити переобладнання автобусів, — повідомила пані Хмелевська. — Ми запропонували профспілкам спільно з ними виробити і узгодити відповідний механізм». Щодо нерегулярних перевезень, то вимоги справді стануть жорсткішими. «Нерегулярні перевізники зазвичай самі не знають, яким маршрутом рухатимуться. Часто це ґрунтові дороги, які навіть не позначені на схемах. Ми не можемо випускати на такі дороги три пасажирські автобуси», — каже пані Хмелевська і додає, що реєстрацію «нерегулярники» мають проходити в Головтрансінспекції, а ДАІ перевірятиме технічний стан автобуса перед виїздом.