Єдиний міжнародний потяг, який курсує до Угорщини через Україну, №15 «Москва—Будапешт», уже три дні поспіль завертають із кордону до Чопа на Закарпатті. Угорські залізничники, які з минулої п’ятниці оголосили загальнонаціональний страйк, не приймають потяг на територію Угорщини. Електричку «Чоп—Захонь», якою можна було перетнути кордон безпосередньо із Закарпаття, теж не пропускають. Натомість «товарняки» вільно, як і раніше, проходять через кордон.
Окрім російських вагонів, потяг №15 має також вагони «Київ—Будапешт» та «Львів—Будапешт». Усі їх із кордону повернули на Чоп. Як розповіла «УМ» керівник прес–служби Львівської залізниці пані Лілія Криницька, пасажири потяга мусили висідати в Чопі й перетинати кордон автобусами, таксі й маршрутками. «Нам довелося шукати для людей автотранспорт або розміщувати їх у кімнатах відпочинку на вокзалах, аби вони могли переночувати і прийняти душ», — каже пані Криницька. За її словами, в понеділок потягом «Москва—Будапешт» до Угорщини їхали близько тридцяти людей, а у вівторок уже менше, оскільки поширилася чутка про страйк в Угорщині. «Ми давали попередження, і зараз на всіх вокзалах гучномовці й «інформаційні стрічки» повідомляють про проблеми з перетином угорського кордону залізницею, — розповіла пані Криницька. — Людям, які беруть квитки до Угорщини, касири повідомляють, що є два варіанти: доїхати до Чопа, а звідти перетинати кордон на автотранспорті або відмовитися від поїздки». Починаючи з понеділка, поїзд №15 навіть не переставляють на вузькі єврорейки, він просто чекає в Чопі, а потім вирушає у зворотному напрямку, до Москви, за розкладом — в обідню пору. «Страйк не припиняється, і угорський уряд поки не виконав вимог своїх залізничників, тож ми не можемо сказати, скільки ще триватиме така ситуація. Від цього потерпає не лише Україна, а й ціла Європа», — каже Лілія Криницька.
Профспілка залізничників Угорщини вимагає від свого уряду десятивідсоткового підвищення зарплатні понад уже обіцяне працівникам залізниці, а також виплати персоналу його частки коштів від приватизації залізниці в сумі 1433 долари на людину. Страйкують 75% залізничників країни, вокзали Будапешта та інших міст стоять пусткою. Профспілка оголосила страйк як безтерміновий.
Окрім тих українців, що їдуть безпосередньо до Угорщини, багато прямують транзитом до Західної Європи або до аеропорту Будапешта, що є найбільшими повітряними воротами Східної Європи. «Ми розуміємо, що людям завдано збитків, і вони, можливо, будуть вимагати їх відшкодування. Ми («Укрзалізниця». — Авт.) готові розглянути такі заявки, але наразі вони не надходили», — повідомила Лілія Криницька.