Трамвай, екологічно чистий, економний і, що важливо, комфортний засіб пересування, — звичне явище у містах Західної Європи. Київський трамвай, однак, цим характеристикам уже не відповідає, тож популярність його у столиці порівняно з маршрутками й оновленим автобусно–тролейбусним парком сильно підупала, останніми роками було закрито 16 трамвайних ліній. З наступного року міська влада обіцяє випустити на колію нові трамваї фірми «Сіменс», які замінять звичні чеські Т-3 та Т–3М. Модернізують також трамвайні колії, по яких будуть «бігати» нові блискучі вагони.
Новий трамвай хоч і виглядає масивнішим, ніж його попередник, насправді має нижчу на 58 сантиметрів посадку, що повинно полегшити користування нею для літніх людей та інвалідів. Для інвалідних візків передбачені пандуси та місця у вагоні. Всередині вагони майже такі ж місткі, як вагони метро. У склад із трьома секціями поміщається 260, а з чотирма — 320 пасажирів, тоді як старий трамвай брав на борт щонайбільше 140 людей. Салон має приємну кольорову гаму, добру вентиляцію й тоноване скло. Трамвай спеціально пристосували до умов Києва. Тут його і вироблятимуть, на 40% дешевше.
Під нові трамваї потрібні нові рейки. Цього року почалася реконструкція лінії швидкісного трамваю від Старовокзальної площі до Кільцевої дороги — маршрут №1. Саме тут уперше з’явиться на люди новий трамвай. Роботи планують завершити в наступному році. «Це буде фактично легке метро, швидкість руху — сімдесят кілометрів на годину, плюс кондиціонування і нова система обігріву, — розповідає перший заступник голови КМДА Денис Басс, — наступного року ми випустимо дослідний зразок, у 2009–му — ще тридцять—сорок вагонів, а до 2011 повністю замінимо старі трамваї новими».