За даними Республіканського комітету з охорони навколишнього природного середовища, що не припиняє проводити моніторинг узбережжя і акваторії Керченської протоки, у перші дні після аварії російського танкера «Волганєфть 139» забруднення в багатьох місцях перевищувало граничнодопустимі концентрації (ГДК) у 1592 рази по нафтопродуктах і в десятки разів по сульфітах — через потрапляння в море сірки із затонулих російських суховантажів. За цей час бригади МНС, МО, морпорту зібрали більше як 5 тисяч тонн грунту і мазуто–пісочної суміші. Поки що всі ці «дари моря» рятувальники і військовослужбовці продовжують складувати. Щоправда, досі не узгоджено з російською стороною питання про спосіб утилізації. Результат місячного «авралу» такий: залежно від місця відбору проб рівень нафтового забруднення острова Коса Тузла, кримського узбережжя Азовського моря до Арабатської стрілки і самої Керченської протоки нині перевищує ГДК від 9 до 5—3 разів.
Ця інформація, як передає прес–служба кримського Радміну, прозвучала на черговому засіданні урядової робочої групи під головуванням першого заступника голови уряду Азіза Абдуллаєва. До її складу входять представники міністерств економіки, аграрної політики, промислової політики, транспорту, зв’язку і ПЕК, курортів, Міністерства фінансів, Міністерства ЖКГ, ГУ МНС України в Криму, Азово–чорноморського регіонального управління Держприкордонної служби, Рескому з охорони навколишнього природного середовища, земельних ресурсів, міськради Керчі та інших органів влади, відомств, організацій. Азіз Абдуллаєв поінформував, що в Керчі й Анапі вже відбулося два засідання спільної українсько–російської робочої групи, створеної урядами України і Росії для визначення масштабів аварії та усунення її наслідків.
Ухвалено рішення, за яким визначення збитку координуватиметься з аналогічною роботою російських експертів — для застосування однакової методики розрахунку і для подачі спільного позову до міжнародного суду на судновласників, що допустили аварію. Зазначено, зокрема, що у загальну суму збитку входитимуть не тільки прямі бюджетні витрати на ліквідаційні роботи, а й збитки, нанесені господарській діяльності, курорту, рибальству, орнітології, екології як півострова, так і прилеглої морської акваторії Чорного і Азовського морів.