Мабуть, не знайдеться користувача мережі інтернет, який би не знав сервісу LiveJournal («Живий журнал», ЖЖ), де мільйони людей ведуть свої щоденники й спілкуються. Днями цей сервіс перейшов у нові руки — російські. Міжнародна медіакомпанія СУП зі штабквартирою в Москві купила компанію LiveJournal Inc, що базується у СанФранциско, США, у її дотеперішнього власника — компанії Six Apart. Це вже друга угода: наприкінці минулого року СУП викупила права на розвиток і обслуговування кириличного сектору ЖЖ, який складає близько 28 відсотків від загальної кількості користувачів «Живого журналу». «Прописка» ЖЖ так і залишиться у СанФранциско. Певний час СУП і Six Apart працюватимуть разом над тим, аби передати оперативне керівництво сервісом власне компанії LiveJournal Inc, а спеціалісти, які раніше працювали на ЖЖ у Six Apart, перейдуть на роботу в LiveJournal Inc. Що ж це означає для пересічного «блогера» — користувача ЖЖ?
Компанія Six Apart у повідомленні для користувачів переконує, що після купівлі СУП сервіс стане лише кращий. «За минулий рік вони продемонстрували велику пристрасть до сервісу і значні результати у його розвитку в Росії. Вони інвестували у нові можливості, сервіси та бізнесконтакти, і вони продовжують це робити», — хвалить Six Apart свого покупця — СУП. Однак українські блогери побоюються, що ЖЖжурнали тепер підлягатимуть цензурі. Багато хто передбачає, що ЖЖ стане повністю платним.
«Лайвджорнал — це лише один із блогінгсервісів, і не найпопулярніший у світі, — коментує ситуацію для «УМ» Отар Довженко, журналіст і один із найвідоміших в Україні ЖЖюзерів. — Але так склалося, що східнослов’янська консервативна аудиторія утворила віртуальну спільноту саме у ньому. Є велика ймовірність того, що спільнота розпорошиться, хоча можливо, що від неї відпаде лише найбільш радикально незгодна частина, яка реально вірить у те, що ФСБ буде читати їхні приватні записи».
Новина про купівлю ЖЖ з’явилася саме в ніч після парламентських виборів у Росії. Як припускають, — для того, аби вільнодумні російські блогери обговорювали не вибори, а купівлю ЖЖ. «Сумніваюся, що це означає тотальний контроль ФСБ над усіма блогерами — у ФСБ не вистачить монітористів, — але думаю, що впровадження цензури та заборони на, наприклад, антиросійські записи цілком можливе, під виглядом трансформації умов використання ЖЖ», — припускає Отар Довженко.
Зараз в Україні, за оцінками самої СУП, близько 80—85 тисяч користувачів ЖЖ. Українці відвідують ЖЖ близько 800 тисяч раз на місяць.