Студентський конкурс на кінофестивалі «Молодість» завжди відзначався численними несподіванками — жанровими, інтелектуальними, художніми, тимчасовими чи перспективними.... Цьогорічна студентська програма «Молодості» цим традиціям фестивалю не зрадила. Несподіванок, за якими проглядався пошук власного творчого «я», вистачало.
Для Марини Вроди, авторки стрічки «Клятва», яка у цій категорії фестивалю була представлена від України, цей пошук проходив паралельно з пошуком грошей на кіно. Проект обійшовся у три тисячі доларів, які Марина шукала сама. Учениця Михайла Іллєнка чесно зізналася, що представлена на фестивалі копія «грішила» браком звуку та зображення. І дуже нарікала на те, що студенти не мають можливості щось перезняти, дозняти, підправити. Роман Бондарчук із Херсона, який має чималий досвід у майструванні кліпів та різних фільмів на замовлення, представив на «Молодості» стрічку «Таксист». У центрі сюжету — таксист, який закохався у свою пасажирку настільки, що вирішив з нею одружитися. З маніакальним натхненням він замкнув її у власній ванній і розпочав готуватися до такої відповідальної події... Ігор Горін, який знявся у головній ролі «Таксиста», цю роботу також вважає такою собі веселою пригодою. Він дуже кумедно розповідав, як під час зйомок весільних сцен якісь місцеві випивохи спочатку горлали їм «Совєт да любов», а потім, висьорбавши енну кількість алкоголю, посилали кіношників куди подалі.
Режисер із Німеччини Марк Брюммунд розповів, що його хвилює тема нелегалів. Хвилює настільки, що він навіть зняв картину «Виграшна країна», акценти в якій розставлені саме на захисті таких людей. Головні герої стрічки — родина нелегалів, яка має дитину. Дитина підросла, її вже час віддавати до школи. Але хто ж візьме на навчання дитину–нелегала? І яке взагалі майбутнє чекає цього хлопчика?
Росіянка Олена Солодкова привезла на «Молодість» документальну стрічку «Найкраще місце», яку вона знімала біля Японії, на Шикотані, це один із Курильських островів. «Уперше я потрапила туди років у п’ятнадцять, — розповідає Олена. — І з того часу постійно згадувала те місце. Цю стрічку ми випустили у 2006–му, а цього року ще два місяці були в експедиції на Шикотані. Намагалися зрозуміти місцевих людей зсередини — як їм там?». Олена Солодкова розповіла також, що сьогодні документальне кіно в Росії на підйомі, причому, документалістів активно фінансує не лише держава, а й комерційні структури. Після таких слів її українським колегам тільки й залишалося, що тяжко зітхнути...
Поляк Бартош Груджецкій свою «Польську подорож» знімав, подорожуючи. У цій картині, яка намагається дослідити, на що може зважитися людина заради свого бажання, немає статичних кадрів, її знімали хронологічно, ручною камерою. Ніяких фінансових чи ще якихось претензій Бартош цією стрічкою не висловлює. «Я просто хотів розповісти таку історію», — каже він. А історія, між іншим, дуже реальна. Про те, як люди знайомляться через листування і що з цього може вийти.
Словак Маріан Стано презентував на фестивалі кінодебютів мультиплікаційну «Байку про цвях». Незважаючи на жанр фільму, проблеми, що піднімаються у ньому, дуже навіть серйозні. Маріан досліджує тему начальника та підлеглого. Причому вирішення цієї одвічної проблеми у стилі «я начальник — ти дурень» він не приймає категорично. «Я за те, щоб влада не була сліпою, — каже молодий режисер. — А до вирішення всіх проблем треба ставитися творчо».
Усього у категорії «Студентський фільм» було показано більше двадцяти стрічок. Серед втрат фестивалю — картина Олексія Попогребського «Прості речі», показ якої організатори, не вдаючись у пояснення, скасували.
Учора на «Молодості» розпочалася програма короткометражок, які претендуватимуть на перемогу в цій категорії кінофестивалю.