Як неправильне викладання Шевченка виховує зі школярів сепаратистів (відео)

07:23, 09.03.2019

Якщо дітям в школах неправильно подавати українську класику, зокрема, Тараса Шевченка, то вони стануть сепаратистами. Неочікуваний погляд на вивчення Шевченка в школах висловила Оксана Левкова, директор Всеукраїнської громадської організації "Не будь байдужим!" в інтерв'ю медіаплатформі IDEALIST.media. За освітою Левкова - журналіст та має вчений ступінь. З 2006 року очолює рух "Не будь байдужим!". Головною ціллю якого вважає нацiєтворчiсть та подоланн «колоніального минулого через культуру».

Левкова наголошує, якщо дитині подавати Шевченка тільки як страдника за націю, кріпака, пророка нації, то це дуже далеко від світу, в якому живе дитина. Мовляв, всі ці пафоснимі радянські ярлики дітям далекі і незрозумілі. Тому учні спершу не сприймають такого Шевченка, не асоціюють себе з ним як з українцем, а потім і з Україною вцілому. "Така дитина йде шукати для себе більш відчутних прикладів в історії, які були б придатні для їхнього дитячого життя. Заходять їх в більш приземленій російській культурі", - розповіла Левкова.

Каже, особливо це відчутно на Донбасі. Як наслідок, асоціюють себе саме з російською культурою. Так і виростають сепаратисти.

Як поміняти цю ситуацію? "Треба перепрошити для школярів Шевченка", - радить Левкова. Наприклад, зауважує: увага школярів до поеми Шевченка "Гайдамаки" збільшується у 10 разів, якщо назвати її триллером. Які ще є способи зробити Шевченка ближчого дітям - дивіться у повному інтерв'ю Оесани Левкової медіаплатформі IDEALIST.media.