Як заповідав Тарас...
У 1944 році на «Мосфільмі» вийшов фільм «В шесть часов вечера после войны». >>
Човен треба рятувати. В деревині вже розпочались незворотні процеси. (Фото: Ihor Ihnatenko)
Біля Чернігова річка Десна оголила клаптик берегу. З-понад 5 метрового масиву землі виглянув ніс човна-довбанки.
Саме на такі довбанки, що вироблялись з одного дерева і слугували основою, «нашивались» дошки і робився корабель готовий для річкових і морських походів.
Не берусь датувати знахідку, але це може бути човен, якому тисяча років і на якому ходили у дорогу нашим великим торговим шляхом «з варяг у греки».
Саме про такі човни згадував візантійський імператор Константин Багрянородний, коли описував русів у 940-х роках.
Єдине, що слід сказати - човен треба рятувати. В деревині вже розпочались незворотні процеси. Навіть, якщо це човен пізніших часів (а може і раніших, бо виробництво таких довбанок може бути і зі знаком 2-х тисяч років і 2-х століть) - він, безперечно, є надважливою знахідкою.
Нагадаю, нещодавно біля Запоріжжя знайшли човен на якому я детально розписав вирізані знаки власності двох близьких родичів.
Що нам дарує цей човен- загадка. А ми, історики, любимо загадки!

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Біля Хортиці в Запоріжжі знайшли стародавній човен
У 1944 році на «Мосфільмі» вийшов фільм «В шесть часов вечера после войны». >>
Вселенський досвід переконливо засвідчує згубність ігнорування безпеки громадянського суспільства і держави. >>
Основне: в Новгороді знайшли печатку середньовічного українського князя Ярослава з тризубом - символом Київської династії. У Новгороді, який захопили, знищили і приєднали до себе московити у 1478 році. У Новгороді, який заснували кияни на початку 10 ст. (без жодних Рюриків) >>
Василь Кук - один із тих, хто готував відновлення незалежності 30 червня 1941 року. І він залишив цікаві спогади про цей важливий день у Львові >>
Було б добре, щоб у складі нашої переговорної групи були грамотні історики. Найкраще - з числа тих, які воюють в ЗСУ. Вони б мали відбивати брехню та маніпуляцію московитів, котрі давно зробили псевдоісторію своєю зброєю. >>
Повстанці для місцевих були «нашими хлопцями», своїми. Бо справді більшість із них ще вчора були їх сусідами, родичами, які жили поруч, перш ніж їм довелося взяти до рук зброю вони разом працювали, святкували, часом сварилися, потім мирилися. >>