Вільним людям слуги не потрібні: відкритий лист президенту Зеленському

14:21, 12.03.2024
Вільним людям слуги не потрібні: відкритий лист президенту Зеленському

Конституційний Суд повинен дати відповідь на ключове запитання щодо строку президентських повноважень Зеленського. (Фото Офісу президента)

Народ і кожна  людина мають право вдатися як до останнього засобу до повстання проти тиранії і гноблення

(Загальна декларація прав людини, прийнята і проголошена резолюцією 217 (ІІІ) Генеральної Асамблеї ООН 10 грудня 1948 року)

Загальна Декларація прав людини є частиною національного законодавства України (ст. 9 Конституції)

 

Цей лист є лекцією з конституційного права для президента і народних депутатів парламентської фракції «Слуга народу», яких ти, Володимире, привів до влади і несеш повну відповідальність за їх діяльність. Лист є також коментарем до  науково-консультативного висновку Інституту правотворчості та науково-правових експертиз НАН і висновку голови ЦВК щодо «легітимності» Зеленського після завершення   п’ятирічного президентського строку 20 травня 2024 року.

Володимире, ти маєш диплом про вищу юридичну освіту. Судячи з рішень, які ти приймаєш і масових порушень Конституції і законів України, рівень твоїх правових знань рівний нулю. Це моя оцінка як кандидата юридичних наук і викладача.

 

«Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності (стаття 68 Конституції).

  

Тема нашої лекції:

Коли закінчується п’ятирічний строк президента України Зеленського?

Чи має Зеленський конституційне право виконувати президентські повноваження (обов’язки) після закінчення його президентського терміну?

Чи можуть президентські повноваження Зеленського бути продовжені після закінчення його президентського терміну під час дії воєнного стану до обрання президента України після скасування воєнного стану»?

  

Володимире, лекцію викладаю у вигляді тез, щоб було легше запам’ятати висновки і пропозиції. Повністю тема лекції викладена у моїх публікаціях: 

1). «Момент істини: Україна або Зеленський. Українці, вибір за вами» (за посиланням)

2). «Легітимність президента Зеленського після 20 травня чомусь тлумачить ЦВК замість КСУ» (за посиланням) та інших.

 

Мені не байдужа доля України і моєї Нації, сином якої я є!

 

На основі аналізу Конституції України, чинного законодавства України, рішення Конституційного суду (КС) у справі № 1-19/2014 (№ 5-рп/2014 від 15 травня 2014 року), консультацій з кваліфікованими юристами у сфері конституційного права, окремими суддями КС, Верховного суду (ВС) та іншими правниками (докторами юридичних наук, професорами) я як кандидат юридичних наук опублікував спільні висновки щодо легітимності парламенту і президента по закінченню строку їх повноважень під час дії воєнного стану. Суть висновків така.

 

Конституція України встановила імперативну норму, що у разі закінчення строку повноважень Верховної Ради під час дії воєнного чи  надзвичайного стану її повноваження автоматично продовжуються до дня першого засідання першої сесії Верховної Ради, обраної після скасування воєнного або надзвичайного стану (ст. 83 Конституції).

Для президента України такої норми в Конституції не прописано!

Конституція не може бути змінена в умовах воєнного або надзвичайного стану (ст.157).

 

                                   Київ. 1 грудня 2021 року. Мітинг проти президента Зеленського

 

П’ятирічний строк президента України Зеленського закінчується рівно опівночі 20 травня 2024 року (складання ним присяги перед вступом на пост президента відбулося 20 травня 2019 року). Відповідно до статті 103 Конституції повноваження президента Зеленського НЕ МОЖУТЬ бути автоматично продовженими  під час дії воєнного стану до обрання президента України після скасування воєнного стану.

 

Вибори народних депутатів і президента України під час дії воєнного стану або надзвичайного стану згідно з чинним законодавством не проводяться. Для парламенту це встановлено статтею 83 Конституції, а для президента — Виборчим кодексом і Законом «Про правовий режим воєнного стану».

 

Наголошую, що Конституція має вищу юридичну силу і є нормою прямої дії. Закони та інші нормативно-правові акти повинні прийматися на основі Конституції і повинні відповідати їй (ст. 8 Конституції).

 

Таким чином, Виборчий кодекс і Закон «Про правовий режим воєнного стану» в частині не проведення виборів президента Україні під час дії воєнного стану не відповідає Конституції, тобто суперечить статті 8 Основного закону країни.

Правова норма щодо не проведення виборів президента Україні під час дії воєнного статну в Конституції не прописана. Це не «прогалина» в Конституції чи її випадково «забули» прописати, коли приймали Основний закон, як вважають окремі правники. Це запобіжник від узурпації влади президентом.

 

Зауважу, що під час написання Конституції народні депутати, члени конституційної комісії НЕ «забули» обговорити положення, що у разі закінчення строку повноважень президента під час дії воєнного чи надзвичайного стану його повноваження автоматично продовжуються до вступу на пост новообраного президента України. Положення про це НЕ ЗАПИСАЛИ спеціально.

 

Нагадаю, що коли це положення обговорювалося на засіданні Конституційної комісії (я брав участь у роботі Комісії як народний депутат і член Президії Верховної Ради) було велике протистояння між президентом Кучмою і парламентом.

Кучма, маючи авторитарний стиль правління країною, погрожував парламентарям винести на всенародний референдум свій проект Конституції, який за своїм змістом був диктаторським і передбачав жорстку форму президентського правління.

 

Члени конституційної комісії зауважили, що якщо в Конституції закріпити положення, що у разі закінчення строку повноважень президента під час дії воєнного чи надзвичайного стану його повноваження автоматично продовжуються до вступу на пост новообраного президента після закінчення воєнного або надзвичайного стану, то «Кучма може стати вічним президентом України шляхом оголошення і постійного продовження надзвичайного або воєнного стану. Приводи для цього він знайде або спровокує. Це призведе до узурпації влади Кучмою», - наголошували депутати.

У проекті Конституції Кучми право оголошувати і продовжувати воєнний або надзвичайний стан належало президенту без згоди  парламенту.

Народні депутати 2-го скликання, які прийняли Конституцію України 28 червня 1996 року, виявилися далекоглядними.

 

Президентські повноваження Зеленського НЕ можуть бути продовжені під час дії воєнного стану законом або постановою Верховної Ради, рішенням ЦВК чи указом президента, оскільки це буде порушенням Конституції.

 

Головним питанням, навколо якого зараз ведеться запекла дискусія між правниками і окремими суддями КС, з якими я мав приватні консультації, є «тлумачення» статей 103 і 108 Конституції України. Існують дві протилежні точки зору щодо «легітимності» президента Зеленського після закінчення його п’ятирічного президентського строку 20 травня 2024 року під час дії воєнного стану.

 

Одні правники вважають, що Зеленський після закінчення його президентського п’ятирічного строку 20 травня 2024 року під час дії воєнного стану, відповідно до статті 11 Закону «Про правовий режим воєнного стану», автоматично продовжує виконувати обов’язки президента України до вступу на пост новообраного президента України після скасування воєнного стану.

Зауважу, що така норма в Конституції не прописана. Нагадую також, що Конституція має вищу юридичну силу і є нормою прямої дії. Закони повинні прийматися на основі Конституції і повинні відповідати їй (ст. 8 Конституції).

 

На думку інших правників, президент Зеленський після закінчення свого п’ятирічного строку (ст. 103 Конституції) 20 травня 2024 року під час дії воєнного стану  немає конституційного права продовжувати виконувати обов’язки президента України до вступу на пост новообраного президента України після скасування воєнного стану. Як аргумент, вони приводять рішення КС у справі № 1-19/2014 (про строк, на який обирається Президент України) за поданням 101 народного депутата щодо офіційного тлумачення положень ч.1 ст.103 Конституції України.

   

КС зазначив (цитую): «Виходячи з Основного Закону України главу держави може бути обрано як на чергових, так і на позачергових виборах. КС наголошує, що положення ст.103 Конституції України та інших її статей, які визначають конституційно-правовий статус Президента України, не містять норм, які встановлювали б інший строк, крім п'ятирічного, на який громадяни України можуть обирати главу держави, незалежно від виду виборів (чергових або позачергових)».

«Отже, закріплений ч.1 ст. 103 Основного Закону України п'ятирічний строк — єдиний конституційно встановлений строк, на який обирається Президент України. Цей строк однаковою мірою поширюється як на Президента України, обраного на чергових виборах, так і на Президента України, обраного на позачергових виборах», - зазначає КС.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, статтями 51, 62, 63, 66, 67, 69, частиною першою статті 95 Закону України «Про Конституційний Суд України», Конституційний Суд України ВИРІШИВ:

 

Положення частин першої, п'ятої статті 103 Конституції України необхідно розуміти так, що Президент України обирається громадянами України на позачергових, як і на чергових, виборах строком на п'ять років.  Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене. Повний текст рішення КС тут: 

 

Володимире, коли КС приймав це рішення, росія третій місяць вела воєнну агресію проти України. Уже був анексований Крим і окуповані окремі території Донецької і Луганської областей.

Судді КС передбачали, що в Україні може бути введений воєнний стан як в цілому по країні, так і в окремих регіонах. Щоб не допустити узурпації влади президентом шляхом безкінечного продовження воєнного стану КС прийняв рішення, що президент України обирається на позачергових, як і на чергових, виборах строком на п'ять років. «Це єдиний конституційно встановлений строк, на який обирається Президент України», - наголошено в рішенні КС.

 

В рішенні КС не йдеться ні про яке автоматичне продовження терміну повноважень президента України після закінчення його п’ятирічного строку під час дії воєнного стану до вступу на пост обраного президента України після скасування воєнного стану. Як це, наприклад, передбачено статтею 83 Конституції для Верховної Ради.

Рішення КС засвідчує, що норма статті 108 Конституції діє, коли уже призначені і проводяться вибори президента України. У нашому випадку парламент не призначив президентських виборів.

 

Нагадаю, що  дострокові президентські вибори в Україні були в 1994 році. Вони були викликані великою економічною кризою, яка супроводжувалась безстроковим страйком шахтарів, гіперінфляцією української грошової одиниці, яка тривала від червня 1993 року та конфліктом між президентом Кравчуком і прем’єр-міністром Кучмою.

Після оголошення дострокових президентських виборів президент Кравчук виконував обов’язки глави держави до вступу на пост обраного президента України Кучми.

 

Під час виборів президента України уже траплялися непередбачувані обставини, які не завжди вкладалися у строгий п’ятирічний строк,  встановлений Конституцією.

Наприклад, президент Кучма за час двох каденцій виконував повноваження глави держави майже на два місяці довше за п’ятирічний термін. Повноваження президента Ющенко тривали на місяць довше. Це було викликано повторним другим туром голосування на президентських виборах 26 грудня 2004 року.

 

Президентська каденція Порошенка тривала на два тижні менше за визначений Конституцією строк перебування на посаді глави держави. Це було пов’язано з перемогою Порошенка у першому турі на дострокових президентських виборах у травні 2014 року після втечі президента Януковича з України у лютому того ж року. До обрання Порошенка президентом обов’язки президента України згідно Конституції (статті  108, 109, 110, 111 ) були покладені на голову Верховної Ради Турчинова.

 

Тому стаття 108 Конституції і встановила, що «президент України виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного президента України після президентських виборів, призначених Верховною Радою. 

Така норма у 108-й статті Конституції була передбачена ще й тому, що під час проведення виборів (строкових чи дострокових) можуть трапитися випадки, які впливають на строки завершення президентських виборів, що підтверджується наведеними прикладами.

Через введення воєнного стану Верховна Рада не призначила вибори президента України.

 

Виникає запитання: що необхідно зробити для усунення протирічь між статтями 103 і 108 Конституції, щоб мати єдине тлумачення цих норм і зберегти легітимність української влади на міжнародній арені під час дії воєнного стану?

Відповідь на це запитання передбачена статтею 147 Конституції. Відповідно до неї КС вирішує питання про відповідність Конституції законів та здійснює офіційне тлумачення Конституції.

На мою думку як правника, це питання КС уже вирішив своїм рішенням у справі № 1-19/2014 (№ 5-рп/2014 від 15 травня 2014 року) про строк, на який обирається Президент України.

 

Тим не менше, заступник голови ЦВК (2007—2018) Андрій Магера заявив, що КС мав би розтлумачити статті Основного закону й тим самим припинити дискусію щодо питання легітимності президента Зеленського після того, як 20 травня спливе п’ятирічний строк від моменту його інавгурації.

За його словами, КС має розтлумачити 103-тю та 108-му статті Основного закону. Однак без звернення від належних суб'єктів (президент і не менше 45 народних депутатів) КС не зможе самостійно розглянути питання легітимності президента, п’ятирічний строк якого закінчується 20 травня.

«Тут ключовим має бути для тлумачення ч. 1 ст. 108, де зазначено: президент виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного президента України. Це не означає, що це може тривати до безкінечності», - додав Магера.

 

Цієї точки зору дотримуються правники у сфері конституційного права, окремі судді КС і ВС, з якими я приватно спілкувався при підготовці публікацій на цю тему. На їх думку, президент Зеленський або не менше 45-ти народних депутатів повинні звернутися з поданням до КС, щоб він дав офіційне тлумачення статей 103 і 108 Основного закону.

КС це єдиний державний орган, який наділений правом вирішувати питання про відповідність Конституції законів і здійснювати офіційне тлумачення Конституції України (стаття 147 Конституції).

 

У нашому випадку КС повинен дати відповідь на ключове запитання: чи має Зеленський відповідно до статей 103 і 108 Конституції право продовжувати виконувати обов’язки президента України до вступу на пост обраного президента України після скасування воєнного стану у разі, коли п’ятирічний строк президента Зеленського закінчується 20 травня 2024 року під час дії воєнного стану?

 

Судді Конституційного Суду можуть публічно висловлювати свою думку щодо суті лише тих справ, у яких Суд уже ухвалив рішення чи надав висновок (п. 5 статті 18 Закону Про Конституційний Суд України).

 

Володимире, рішення КС до цього часу немає. Ні ти, ні 45 народних депутатів не звернулися до КС з відповідним конституційним поданням. «Тлумачення» («роз’яснення») Конституції на твою користь роблять посадові особи і державні інституції, які не наділені таким правом.

Так, голова ЦВК Олег Діденко, вийшовши за межі своєї компетенції, дав «тлумачення» Конституції і зробив «висновок», що президент Зеленський після закінчення його п’ятирічного строку 20 травня 2024 року відповідно до ст. 108 Конституції автоматично продовжує виконувати повноваження (обов’язки) президента України до обрання президента України після завершення дії воєнного стану.

Володимире, висновок голови ЦВК публічно підтвердив створений тобою Центр протидії дезінформації при РНБО.

 

Інститут правотворчості та науково-правових експертиз Національної академії наук зробив «науково-консультативний висновок» (аналогічний висновку голови ЦВК), що обраний у 2019 році президент України Зеленський повинен виконувати обов’язки президента і  після закінчення його п’ятирічного президентського строку 20 травня 2024 року.

«Президент України, обраний у 2019 році, зобов’язаний виконувати свої обов’язки після 20 травня 2024 року до вступу на посаду новообраного президента, що не створює жодних додаткових правових наслідків. Це повністю узгоджується з Конституцією та чинним законодавством України, яке регламентує правовий режим воєнного стану, в якому перебуває країна з 24 лютого 2022 року», – сказано у науково-консультативному висновку Інституту правотворчості та науково-правових експертиз НАН (№ 52 від 5 березня 2024 року).

 

Зауважу, що «конституційне тлумачення» голови ЦВК і «науково-консультативний висновок» Інституту НАН підготовлені на інформаційний запит «Главкома». Співпадіння? Не думаю.

Володимире, маніпуляцію з подібними висновками влада робить з метою ввести в оману українців. У людей повинна скластися тверда думка, що відповідно до «конституційного тлумачення» ЦВК і «науково-консультативного висновку» Інституту правотворчості НАН після 20 травня 2024 року Зеленський має конституційне право і зобов’язаний виконувати президентські обов’язки до обрання президента України після закінчення воєнного стану.

 

На мою думку, такі висновки державних інституцій і посадових осіб є нічим іншим як морально-психологічним тиском на суддів КС, якщо вони будуть розглядати конституційне подання президента або 45 народних депутатів щодо тлумачення статей 103 і 108 Конституції України.  

 

Володимире, таке вже було! Були і висновки юридичних інституцій, і публікації професорів-правників, і заяви народних депутатів, і навіть рішення КС. Всі вони хором співали, що президент Кучма має право балотуватися в президенти на третій строк. У зв’язку з прийняттям Конституції України 28 червня 1996 року президентські лакеї-юристи (доктори наук, професори, окремі члени ЦВК) стверджували, що два попередні президентські терміни Кучми треба вважати одним.

На що ти розраховуєш, Володимире? Невже ти думаєш, що у людей коротка пам’ять? В соціальних мережах поширюється інформація, що «Всеукраїнська асоціація цирків України зробила  «тлумачення» Конституції і дійшла висновку, що «після 20 травня 2024 року Зеленський  залишатиметься вічним легітимним президентом». Не вистачає лише шоу-рішення «Кварталу 95», щоб записати в Конституції України, що «Зеленський найвеличніший  президент сучасності і посада глави держави є спадковою».

 

Про таке мріяв зрадник-втікач Янукович. Не склалося. Українці не дозволили.

 

Володимире, перед пресконференцією ти провів зустрічі із парламентською фракцією «Слуга народу», на якій були присутні, за твердженням ЗМІ, близько 60% народних депутатів. Один із них, Юрій Камельчук повідомив: «президент Зеленський, базуючись на  спілкуваннях з зарубіжними партнерами, заявив, що він буде визнаватися легітимним президентом, допоки не настане перемога».

 

Твою позицію підтримав і народний депутат фракції «Європейська солідарність», колишній голова проросійської Одеської міської організації партії «Союз», а потім  член проросійської Партії регіонів (2005-2014), «педіатр» за спеціальністю Олексій Гончаренко. Він стверджує, що в Україні діє абсолютно чітка норма Конституції, в якій  прописано, що поки не обраний новий президент, у нас є президент Зеленський, обраний в 2019 році. Тому ніякого питання щодо його легітимності немає. Цю тему буде «качати» росія, - повторив президентську  тезу депутат-педіатр Гончаренко.

Я не знаю, чи є заява Гончаренка позицією всієї фракції, коментарів її  керівництва з цього приводу не зустрічав.

 

Володимире, за такою логікою ти будеш вважати себе легітимним президентом не на засадах Конституції Україні, на якій ти присягався українському народу, а на політичних заявах зарубіжних партнерів. Це ж абсурд! І ти це прекрасно розумієш. 

 

Володимире, 25 лютого ти провів пресконференцію на форумі «Україна. Рік 2024». На запитання журналістки щодо твоєї «легітимності» після закінчення президентського строку 20 травня, ти, знаючи «конституційне тлумаченням» голови ЦВК, самовпевнено заявив: «Щодо легітимності. Це наратив і програма російської федерації. Я до цього ставлюсь як до зрадницької позиції до України».

Прес-конференція, на мою думку, засвідчила, що у нас немає українського президента-державника. Ми маємо кіношного Голобородька, який паралельно грає ще й роль Наполеона. Я думав, що ти заявиш, що звернешся з поданням до КС, щоб отримати тлумачення статей 103 і 108 Конституції.

На початку президентської каденції західні лідери хлопали тебе долонею по щокам, усміхалися і говорили тобі улесливі слова. Поза очі вони іронічно називали тебе «політичним пігмеєм».

 

 

Володимире, своє президенство ти починав з «Янелоха», а закінчуєш — «Янетряпка». Через два місяці , якщо не буде тлумачення КС статей 103 і 108 Конституції України, ти станеш або ВІЛЬНИМ громадянином, або УЗУРПАТОРОМ влади. Вибір за тобою! Свій вибір зроблять і українці…

 

Після зазначеної прес-конференції твій представник в КС (2019—2022), депутат  Федір Веніславський в ефірі Радіо Свобода повідомив, що парламентська фракція «Слуга народу» не подаватиме звернення до КС стосовно легітимності перебування Зеленського на посаді президента України. 

Він повторив «конституційне тлумачення» голови ЦВК Діденка, що відповідно до статті 108 Конституції Зеленський продовжуватиме виконувати президентські повноваження до вступу на пост новообраного президента України після закінчення війни.

 

Нагадаю, що раніше голова парламентської фракції «Слуга народу» Арахамія ще 25 листопада 2023 року в авторському проекті Наталії Мосейчук в ефірі телеканалу «1+1 Україна», коментуючи сумніви окремих політиків у легітимності президента після закінчення п'ятирічного строку перебування на посаді заявив: «Нам потрібно зробити подання до КС від народних депутатів, щоб він дав роз'яснення щодо питання легітимності президента, щоб припинити всі маніпуляції».

 

Зроблені головою ЦВК і Інститутом правотворчості та науково-правових експертиз НАН висновки, що після закінчення твого п’ятирічного президентського строку 20 травня 2024 року ти маєш конституційне право і зобов’язаний виконувати президентські обов’язки до обрання президента України після закінчення воєнного стану не є офіційним тлумачення статей 103 і 108 Конституції України і не мають ніякого юридичного значення як і думка з цього питання будь-якої інституції (окрім КС) чи особи, незалежно від її посади і юридичних знань.

 

Зробивши «тлумачення» Конституції, Діденко перевищив свої повноваження і порушив присягу члена ЦВК, яку він склав перед вступом на посаду на пленарному засіданні Верховної Ради (ст. 8 Закону про ЦВК), а також вимоги ст.1 цього Закону і ст. 19 Конституції. 

 

Відповідно до ст.19 Конституції «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».

Порушення присяги є підставою для дострокового припинення повноважень члена Комісії шляхом його звільнення з посади (ст. 30 Закону про ЦВК).

 

Володимире, висновок Інституту правотворчості НАН є лише науково-консультативним і не більше того. Не здивуюся, якщо подібні висновки на угоду тобі зроблять й інші юридичні організації чи вузи. Наприклад, Одеська юридична академія «імені» регіонала Ківалова. Не виключаю, що будуть проведені наукові конференції в Харкові, Києві, Дніпрі, Одесі, Львові, Чернівцях, які приймуть заяви, що ти «єдиний» легітимний президент після 20 травня. Подібне уже було, коли професори-лакеї президента Кучми говорили, що він має конституційне право балотуватися на третій строк…

 

Мій висновок як кандидата юридичних наук, народного депутата, який брав участь у підготовці і прийнятті Конституції України, щодо твоєї легітимності після 20 травня такий.

 

Якщо керуватися статтями 1, 5, 8, 19, 103 Конституції і рішенням КС у справі № 1-19/2014 (щодо офіційного тлумачення положень ч.1 ст.103 Конституції), то у зв’язку з закінченням опівночі 20 травня 2024 року твого п’ятирічного президентського строку, відповідно до ст. 103 Конституції і зазначеного рішення КС ти не маєш конституційного права продовжувати виконувати повноваження Президента України до вступу на пост обраного президента України після скасування воєнного стану. 

 

Якщо до 20 травня 2024 року КС не зробить тлумачення 103-ї і108-ї статей Конституції, то в такому випадку Верховна Рада зобов’язана 20 травня ухвалити  постанову, якою постановити, що Зеленський є таким, що не може виконувати повноваження президента України у зв’язку з закінчення строку перебування на посту президента України. В цьому випадку повноваження президента України покладаються на голову Верховної Ради.

Володимире, у разі, коли цих рішень не буде і ти самовільно будеш  продовжувати виконувати повноваження президента України, такі твої дії, на мою думку як слідчого в минулому, матимуть ознаки злочину, передбаченого ст.109 КК (захоплення державної влади), які караються позбавленням волі на строк від 5 до 10 років з конфіскацією майна.

 

Нагадую, що «Ніхто в Україні не може узурпувати державну владу» (ст. 5 Конституції). Відповідно до Загальної декларації прав людини, прийнятій і проголошеній резолюцією 217 (ІІІ) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року народ і людина має право вдатися як до останнього засобу до повстання проти тиранії і гноблення. Загальна Декларація є частиною національного законодавства України (ст. 9 Конституції України). Окрім того, народ і окрема людина мають право діяти у стані крайньої необхідності (ст. 39 ККУ) і необхідної самооборони (ст. 36 ККУ).

 

Наголошую, що мої висновки, які поділяють правники, не є істинною в останній інстанції і не мають юридичного значення для вирішення питання твоєї легітимності після 20 травня. Це лише моя думка як правника. Для цього у нас є КС! Правда, історія його діяльності засвідчує, що Суд як дишло, куди президент повернув, туди і вийшло.

 

Володимире, не прикривайся як фіговим листком висновками голови ЦВК, Інституту правотворчості НАН, Центру протидії дезінформації при РНБО та іншими державними і громадськими інституціями про твою «легітимність» після 20 травня. Їх висновки НЕ є офіційним тлумаченням Конституції України, яке вправі здійснювати виключно Конституційний суд (ст. 147 Конституції).

 

 

Твої «п’ять-шість менеджерів» і корумповане оточення стараються зазначеними «правовими висновками» прикрити твою «легітимність», яка після закінчення твого п’ятирічного президентського строку 20 травня стане голою, якщо не буде офіційного тлумачення КС статей 103 і 108 Конституції. Володимире, не тримайся за владу як воша за кожуха. Цим ти дискредитуєш Україну на міжнародній арені!

 

Як ти думаєш, європейські лідери і політики, депутати Європарламенту, сенатори, конгресмени і президент США відслідковують у який спосіб буде вирішене питання твоєї легітимності після 20 травня, в конституційний чи «науково-консультативний»?

Інформую: вивчають під мікроскопом! Мене не цікавить, що з цього приводу будуть квакати на московських болотах чи в диктаторських країнах.

Володимире, скажи, що ти будеш робити, коли окремі проросійські депутати  Європарламенту (агенти впливу Москви, які є у кожній країні ЄС), лідери окремих країн-членів НАТО, наприклад Угорщини (Орбан) або Словаччини (Фіцо), американські сенатори і конгресмени почнуть говорити, що з тобою не можна мати ніяких справ, оскільки ти не легітимний президент як Лукашенко? Або щось подібне скаже папа Римський Франциск, який уже порадив Україні «білий прапор».

Ти розумієш, які можуть бути негативні наслідки для України під час війни?

 

Вкотре наголошую, що лише КС має виключне право тлумачити Конституцію і робити висновки (які мають силу конституційного закону), чи маєш ти конституційне право продовжувати виконувати повноваження президента України після закінчення твого п’ятирічного президентського строку 20 травня 2024 року до вступу на пост обраного президента України після скасування воєнного стану.

Володимире, не бійся! Звернися до КС з поданням про тлумачення статей 103-ї і 108-ї Конституції. Цим зверненням ти усунеш політичну напругу в суспільстві, перестанеш лякати людей своїм «майданом» і цивілізований світ буде бачити в тобі демократа, а не узурпатора.

Не тисни на суддів, не роби спроб їх купити. Всіх не купиш і не залякаєш. Правда про адміністративний чи фінансовий вплив на суддів КС все одно випливе на поверхню.

 

Володимире, прийми рішення КС і виконай його, яким би воно для тебе не було. Це твій екзамен з конституційного права. Здавати його будеш не мені, а українському  народу. Чи здаси, залежить виключно від тебе. Не забувай, що згідно з Загальною декларацією прав людини, народ має право на повстання  проти тиранії і гноблення та діяти в стані крайньої необхідності як це було під час Помаранчевої революції і Революції Гідності, учасником яких я був.

 

Володимире, я законослухняний громадянин України. Я можу не погоджуватися з рішенням КС, але буду його дотримуватися, навіть, якщо воно, на мою думку як правника, буде не об’єктивним, не обгрунтованим і антиконституційним. Як наприклад, рішення КС щодо твого указу про дострокове припинення повноважень Верховної Ради у травні 2019 року. Пам’ятаєш?

Відповідно до ст.151-2 Конституції «рішення та висновки, ухвалені Конституційним Судом України, є обов’язковими, остаточними і не можуть бути оскаржені».

 

Володимире, якщо ти не звернешся до КС з поданням про тлумачення статей 103 і 108 Конституції і без їх тлумачення після 20 травня 2024 року будеш самовільно продовжувати виконувати обов’язки президента України, я буду вважати тебе узурпатором влади! У цьому випадку я залишаю за собою конституційне право чинити опір твоїй узурпації влади, твоєму свавіллю і беззаконню. Буду добиватися твоєї відставки і притягнення тебе до кримінальної відповідальності.

 

Володимире, якщо не буде офіційного тлумачення статей 103 і 108 Конституції, щоб не ганьбити Україну і її захисників, зроби мужній крок — подай у відставку 20 травня в день закінчення твого п’ятирічного президентського строку! Це стане порятунком України і можливо, народним помилуванням тебе від кримінального покарання. Уважно прочитай мій відкритий лист до тебе за 21 липня 2020 року. 

 

Володимире, дослухайся до моїх порад. Людини, яка має великий життєвий досвід. Професійний досвід в армійській, правоохоронній, безпековій, політичній і міжнародній сферах.

За часів радянського союзу я служив в армії (службу закінчив молодшим лейтенантом). Був делегатом  установчого з’їзду по створенню Всеукраїнської патріотичної організації «Спілка офіцерів України», яка у кінці липня 1991 року звернулася до Верховної Ради з резолюцією про відновлення незалежності України і створення національних Збройних сил.

В незалежній Україні я був учасником установчих зборів та створення Форуму національного порятунку (лютий 2001), акції протесту «Україна без Кучми» (2000-2001), «Повстань, Україно!» (2002-2003), Помаранчевої Революції (2004) і Революції Гідності (2014).

Був народним депутатом ІІ- VІ скликань, членом ПАРЄ (2006-2010). Брав участь у роботі ООН, НАТО та міжнародних комісій з питань попередження воєнних конфліктів, боротьби з міжнародним тероризмом, міжнародною організованою злочинністю та відмиванням брудних коштів. Нагороджений орденом ООН «Діяння на благо народів» і відзнакою ЄС «Європейські цінності». Про це можна прочитати тут

 

Володимире, закривай своє політичне шоу з щорічними «заколотами», «замахами на вбивство» і «майданами». Не жартуй зі своєю «легітимністю».

Пане президенте і панове депутати, думайте! Добре думайте, хоча би за ради свого безпечного майбутнього! Часу майже немає.

 

 

Українці, нам робити своє. Не опускаємо рук. Тримаємо міцно зброю. Відчуваємо плече один одного і знаємо, що спина надійно прикрита побратимами. У кожного свій фронт. НЕ зраджуємо. НЕ боїмося. НЕ мовчимо. Об’єднуємося навколо ЗСУ! Народ і Армія — єдині! Віримо у ЗСУ! Боремося разом і перемагаємо!

 

Володимире, сподіваюся на порозуміння.

 

Р.S. Тих, хто поділяє висловлені мною думки і пропозиції, ПРОШУ поширити мій лист серед друзів і знайомих, щоб його прочитала вся Україна. Нашій організації «СМЕРТЬ РАШИСТАМ» («Караючий Меч Арея») важлива кожна ваша думка. Пропозиції і зауваження викладайте у коментарях в соціальних мережах. Буду вдячний.

Від імені організації ДЯКУЮ всім не байдужим, хто допомагає ЗСУ, ГУР МО, СБУ і нашій організації у боротьбі з російськими загарбниками, всім тим, хто наближає нашу спільну українську ПЕРЕМОГУ над російською імперією — центром планетарного зла і внутрішніми ворогами Української нації!

 

Слава Україні! Слава ЗСУ! Смерть путіну і московії!

Честь маю!

 

Григорій ОМЕЛЬЧЕНКО, Герой України,  генерал-лейтенант,  почесний голова Спілки офіцерів України,  кандидат юридичних наук