Зеленський з Дніпра зателефонував Кличку через борг Києва за трамваї (оновлено)

19:49, 12.07.2019

Президент Володимир Зеленський зателефонував через це міському голові Києва Віталію Кличку після того, як дізнався від працівників машинобудівного заводу у Дніпрі про те, що столична влада не заплатила за поставлені трамваї.
 
"Вони виконали замовлення, а грошей люди не отримали. До мене звертаються як до президента, я телефоную вам (Кличку, - ред.)", - сказав Зеленський телефоном.
 
Він додав, що просить Кличка сплатити борг:
 
"Але найголовніше питання не в цій заборгованості, хоча я прошу вас її сплатити, а в тому, що вони хотіли брати участь у тендері, але його кваліфікаційні умови прописали таким чином, що український виробник не може брати в ньому участі. Тобто умови прописані під постачання з-за кордону. Якщо можна, розберіться з питанням фінансів. А щодо того, як використовувати нашого вітчизняного виробника, який для нас у пріоритеті, ми з вами поспілкуємося окремо".
 
Відомо, що скаргу на владу Києва Зеленський отримав від працівників ДП "Виробниче об'єднання Південний машинобудівний завод ім. О. М. Макарова". 
 
Сайт президента зазначає, що він "одразу зателефонував меру столиці".
 
Водночас мер Києва Віталій Кличко розповів, що в телефонній розмові з президентом Володимиром Зеленським пояснив принципи відбору постачальників трамваїв для столиці.
 
Як повідомляється на сайті міського голови Києва, на претензію Зеленського, що Київ віддає перевагу закордонним виробникам, а не вітчизняним, Кличко відповів, що місто купує і українські трамваї та, коли закуповує новий транспорт, керується співвідношенням ціна-якість.
 
"Ми придбали для Києва і поліські трамваї всесвітньо відомої компанії PESA, і українські - Львівського заводу "Електрон" і "Татра-Юг" (Дніпро)", - зазначив Кличко.
 
"Всі 47 польських трамваїв - сучасних, 4-го покоління, з кондиціонерами, камерами відеоспостереження і WI-FI - курсують на лінії швидкісного трамваю. До вітчизняних же, на жаль, є питання. З 10-ти львівських трамваїв половину постійно ремонтуємо", - додав він.
 
Щодо іншої вимоги президента - заплатити за трамваї виробнику з Дніпра - мер зазначив наступне:
 
"У "Татра-Юг" ми купили поки один трамвай і внесли за нього передоплату 10 мільйонів гривень. Залишок, і підприємство про це знає, заплатимо після коригування міського бюджету, яке має відбутися на наступній сесії Київради".
 
Крім того, розповів Кличко, "Татра-Юг" виграла тендер на поставку ще 10 трамваїв, які курсуватимуть на Троєщині. "На них теж потрібно виділити кошти рішенням Київради при коригуванні бюджету", - зауважив Кличко.
 
Міський голова додав, що ключовою вимогою тендерів на закупівлю трамваїв є низька підлога. "Це вимога сучасних норм - зручність для людей з інвалідністю. А ще два роки тому "Татра-Юг" таких трамваїв запропонувати не могла", - сказав він.
 
Нагадаємо, 5 липня мер Києва Віталій Кличко заявив, що ініціюватиме дострокові вибори мера столиці, якщо Верховна Рада прийме рішення про розподіл повноважень мера та голови Київської адміністрації.
 
Про необхідність розділення посад мера Києва і голови КМДА заявляв глава Офісу президента Андрій Богдан.
 
Крім того, у травні 2019 року у Верховній Раді зареєстрували законопроект про розмежування функцій і повноважень київського міського голови та голови КМДА.
 
11 липня Кличко заявив, що зустрівся із Зеленським, який підтвердив йому чутки про розділення повноважень мера столиці і очільника Київської міської державної адміністрації.
 
Посади мера Києва і голови КМДА законодавчо розділили за часів президента Віктора Януковича у листопаді 2010 року.
 
Тоді посада мера, якій залишили менше повноважень, залишилась у Леоніда Черновецького, а КМДА очолив ставленик Януковича Олександр Попов.
 
У 2014 на виборах мера Києва переміг Віталій Кличко.
 
У червні 2014 року після складання Кличком присяги мера, президент Петро Порошенко призначив його також головою КМДА.