В одному з супермаркетів Києва стався інцидент через мову обслуговування. На прохання покупців говорити українською, касирка відмовилася це робити і відреагувала лайкою.
За таку поведінку касирку вже покарали, а з усім персоналом провели виховні бесіди.
Трапилася ситуація ще 22 січня у Києві, але про це стало відомо назагал лише після повідомлення на фейсбук-сторінці "Рух за мову". У спільноті виклали скриншот посту користувачки Ганни Сокіл. Жінка поскаржилася на касирку, яка не захотіла обслуговувати її українською. Ба більше, та відповіла: "Началось, бля*ь".
Жінка позначила у дописі супермаркет і захотіла, аби керівництво розібралося і вжило заходів.
Цей допис побачили працівники Novus і написали особисто Ганні, що учасників інциденту вже покарали: винесли догану і депреміювали. Старшу касирку магазину звільнили, а з усім персоналом провели бесіду.
Як повідомляла УМ, усі претенденти на посади в органах державної влади мають скласти іспит з української мови. Окрім того, майбутні посадовці повинні отримати сертифікат про рівень володіння державною мовою.
16 січня 2021 року вся сфера обслуговування, а також державні установи мають перейти на українську мову при спілкуванні з клієнтами й відвідувачами, хіба що ті попросять звертатися до них іншою мовою.
Державні службовці та особи, які набувають громадянство України будуть зобов’язані складати іспит з української мови відповідно до Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
Для нардепів відповідний іспит наразі не буде обов'язковим.