В Укрзалізниці відбувся аукціон на визначення майбутнього постачальника харчування для пасажирів “Інтерсіті” та “Інтерсіті”+. Перемогу в конкурсі здобула маловідома компанія, яка не зуміла довести наявність досвіду, а власники якої ймовірно пов’язані з “бориспільськими” тендерами на харчування VIP-пасажирів.
Як інформує УМ, про це повідомляють вітчизняні ЗМІ.
Компанія “Грінед” запропонувала на аукціоні щомісячну винагороду УЗШК у розмірі 4 млн 25 тис. грн, що всього на 25 тис. грн. більше, ніж у найближчого конкурента — ТОВ “Вог Кафе” (надавало послуги харчування пасажирам УЗШК з 2016 року).
Свою пропозицію “Грінед” відкривали останніми, що і дало їм можливість “перебити” суму, відзначають учасники процесу.
Саме підприємство особливо нічим не примітне і ніколи раніше державних контрактів такого рівня і масштабу не виконувало.
Відповідно, “Грінед” не має і потрібного досвіду. Замість нього компанія надала довідку про те, що протягом півроку (з 1.10.19 по 31.03.20 рр) нібито надавала послуги кейтерингу компанії “Подільські екологічне системи і технології”. Однак достовірність такого твердження сумнівна, хоча б з тієї причини, що у “Грінед” і “Подільських екологічних систем і технологій” — спільний власник — “Компанія Європа Іст Медія Лімітед”.
У компанії “Грінед” простежується зв’язок ще з одним підприємством — “Тілі Лтд”. Остання (за даними “Наші гроші”) в 2013 році створила Оксана Юракова — колишня дружина Олександра Юракова, ексдепутата Києво-Святошинської райради Київської області (УДАР).
У 2005-2008 році Юраков був радником міністра транспорту, а у 2015 році вже керував компанією “УТМГ”, у якій згаданий вище власник переможця конкурсу УЗ — “Європа Іст Медія Лімітед” — теж був одним із засновників. Крім того, серед засновників “УТМГ” — Письменна Наталія, що вказана сьогодні чинним керівником “Грінед”.
Бізнес-родич “Грінед” в особі “Тілі Лтд” цікавий тим, що у 2017 році придбав 65-мільйонний тендер “Борисполя” на їжу для пасажирів VIP-залу аеропорту “Бориспіль”.
Сталося це в той самий час, коли В’ячеслав Горбатко, який очолює сьогодні Управління ресурсного забезпечення УЗШК, був начальником служби закупівель аеропорту “Бориспіль”.
Відзначимо, сьогодні щодо керівництва УЗШК відкрито кримінальне провадження Нацполіціі — № 312019100010010217. Правоохоронці не уточнюють щодо кого саме ведуть слідство з-поміж керівництва, проте вказують, що справа стосується договорів поставок, підписаних топ-чиновниками УЗШК у 2019 році. У цей період Горбатко вже очолював ресурсне забезпечення філії УЗ.
З усього вище викладеного випливає, що в УЗ могли “протягнути” дружню колишнім “ресурсникам” Борисполя, а нині “закупникам” УЗШК компанію.
Саме ТОВ “Грінед” як основним видом діяльності займається посередництвом в торгівлі, купівлею/управлінням нерухомого майна, консультуванням з питань комерції та діяльністю ресторанів.
Власницею підприємства вказана громадянка Великої Британії — Кетрін Енн Гіксон. Але стала вона такою тільки в навесні цього року.
Інші учасники конкурсу УЗ — розчаровані. Стверджують, що про чесність і об’єктивність відбору говорити не доводиться.
Компанія “До Енд Ко Київ” і зовсім грюкнула дверима посеред аукціону. Коли суми винагороди почали зростати без економічного на те обґрунтування, її представники відкрито заявили, що справа тут не в економіці і не в якості. А їм, напевно, є з чим порівняти, адже їх материнська компанія — “До Енд Ко” — забезпечувала харчуванням пасажирів австрійської залізниці.
Нагадаємо, що багатостраждальний конкурс УЗШК за визначенням постачальника послуг харчування для пасажирів “Інтерсіті” було оголошено ще в кінці минулого року. Після цього, через порушення і скандальні звинувачення у спробах поза конкурсом “протягнути” одну з компаній-учасниць, за рішенням нового керівництва УЗ, конкурс був скасований і переоголошений.
Останньою краплею для такого рішення став вчинок згаданого вище Горбатко, який “інкогніто” і до офіційного оголошення переможця приводив на станцію представника однієї з компаній для проведення замірів вагонів, а пізніше обідав з ним в зоні обмеженого доступу на самій ТПС “Дарниця”.
Нагадаємо, буквально напередодні аукціону член правління УЗ Марчін Целеевській публічно запевняв в чесності його проведення. Втім, підстав констатувати обіцяну прозорість поки немає.
У зв"язку із цим, 18 травня, о 15.00 заплановане засідання підкомітету залізничного транспорту Комітету ВР. На нього запрошений міністр інфраструктури Владислав Криклій. Тож, депутати хочуть почути від нього пояснення про конкурс УЗ на вибір постачальника послуг харчування для пасажирів "Інтерсіті".
"По суті того, що відбулося, у мене крім, м’яко кажучи, нерозуміння, коментарів нема. Хотілося б почути відповідь міністра, щоб він надав пояснення, як так могло статися, що компанія, яка не має досвіду в обслуговуванні, яка надавала кейтерингові послуги фірмі свого ж власника була допущена (до участі в аукціоні УЗШК - ред.). А про це пишуть ЗМІ. Ну, от як так дивно? Викликає сумніви. І ми вивчимо це питання детально", - сказав нардеп Микола Величкович.