Власники авто на єврономерах під шансон бунтують біля Ради та Кабміну (оновлено, фото, відео)

10:55, 11.07.2018

"Євробляхери" вимагають від влади вирішити питання з розмитненням авто. Фото obozrevatel.com

Вранці у середу, 11 липня, власники автомобілів на єврономерах з 06:00 повністю паралізували рух в урядовому кварталі Києва, організувавши під будівлями Верховної Ради і Кабміну черговий протест.
 
Цього разу "євробляхери" вимагають від влади вирішити питання з розмитненням авто на європейській реєстрації до кінця 2018 року - зокрема скасувати постанову Кабінету міністрів №475 і внести до порядку денного Верховної Ради законопроекти №8487 і 8488.
 
"Перша вимога - це скасування постанови Кабінету міністрів від 20 червня №475, яка дала можливість репресувати авто на єврономерах по всій території України й практично паралізувати всю роботу митниць", - сказав керівник організації "АвтоЄвроСила" Олег Ярошевич у коментарі УНІАН.
 
Окрім того, протестувальники вимагають ухвалити законодавство для адекватного розмитнення таких транспортних засобів. "Адже цей тиждень є останнім перед літніми канікулами Верховної Ради. Тому потрібно внести до порядку денного Ради законопроекти №8487 і 8488, щоб вони вже були зареєстровані. Адже порядок денний дає можливість поставити дату звіту", - додав Ярошевич.
 
У соцмережах діляться відео з акції, на одному з них видно, як мітингувальники затягнули шансон.
 
"Тужлива пісня євробляхера про любов до батька. Капнула сльоза на плащик. Це ж парєнь у батька грошей, певне, просить на розмитнення", - підписала відео авторка Марина Данилюк-Єрмолаєва.
 
 
За словами протестувальників, в центрі Києва зібралася лише невелика їх частина, всього 4-5 тисяч, оскільки багато хто не встиг відпроситися з роботи.
 
Акція безстрокова.
 
"Ми будемо стояти тут доти, доки до нас не вийдуть чиновники і не почнуть вести переговори", - заявив один з водіїв, які приїхали в центр Києва.
 
 
 
Фото УНН
 
Як повідомляється, з кінця червня українські поліцейські отримали доступ до митної базі "Інспектор-2006", де фіксуються машини, які перетинають кордон.
 
Таким чином, вони зможуть застосовувати штрафи до власників автомобілів на європейських номерах із простроченою реєстрацією. Йдеться про машини, які прибули в Україну в так званому режимі тимчасового ввезення, пише obozrevatel.com.
 
Інакше кажучи, автомобілі оформлені на іноземців і за законом без розмитнення, сплати мит, податків і акцизів, можуть перебувати на території країни цілий рік, але українці знайшли "вихід" із ситуації.
 
Машини оформлюють на іноземців, а самі отримують довіреність, раз на рік перетинають кордон і роками користуються нерозмитненою машиною.
 
Тепер же патрульний екіпаж зможе відстежити термін перебування авто на єврономерах і виписати 255 гривень штрафу. При повторному порушенні у водія зможуть відібрати права на 3-6 місяців або конфіскувати транспорт.
 
Саме це і не подобається "євробляхерам".
 
На початку липня прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявляв, що зміна законодавства дозволить посилити контроль над ввезенням в Україну авто на єврономерах.
 
На даний момент у Верховній Раді зареєстровано два законопроекти, які повинні врегулювати це питання.
 
 
Фото uapress.info
 
Йдеться про проекти № 8487 і 8488. Перший передбачає зменшення розміру акцизного податку з авто, скасування заборони на митне оформлення машин, які не відповідають екологічному стандарту "Євро-5", а також посилення контролю за переміщенням і використанням транспорту, зареєстрованого в інших державах.
 
  
 
Фото uapress.info
 
Такі зміни мають намір внести до Податкового та Митного кодексів.
 
За задумом автора проекту, яким виступив профільний комітет під керівництвом нардепа від БПП Ніни Южаніної, акцизний податок на авто планують розраховувати на основі таких базових ставок: з бензиновим двигуном - 50 євро, з дизельним двигуном - 75 євро. Для коригування вартості мають намір ввести коефіцієнти - залежно від об'єму двигуна і віку машини.
 
 
Фото uapress.info
 
Так, сума дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна і коефіцієнт віку. Коефіцієнт двигуна - це об'єм, поділений на 1000.
 
Коефіцієнт віку - кількість повних календарних років з року, що йде за роком виробництва авто - і до року ввезення в Україну.
 
 
Фото uapress.info
 
"Розраховані за новим принципом акцизи будуть значно менші за ті, які діють зараз, а різниця в розмірі ставок для різних за обсягом двигуна авто не буде такою істотною. При цьому акцизний податок на старі авто, звісно, буде вищим за рахунок його збільшення на віковий коефіцієнт, що стимулюватиме купівлю новіших авто", - пояснила ініціативу Южаніна.
 
Другий документ - законопроект №8488 - передбачає введення штрафів за порушення митних правил.
 
Але 19 червня Рада відмовилася включати обидва законопроекти до порядку денного.
 
  
 
Фото uapress.info
 
 
Южаніна також запевнила, що якщо Рада таки прийме запропоновані її комітетом законопроекти, то розмитнення авто коштуватиме не більше 2,5-3 тисяч євро.
 
У той же час Громадський союз "Доступне авто" і Союз автомобілістів України пропонували встановити розмитнення на рівні 1000 євро + ПДВ і мито.
 
 
Фото uapress.info
 
"Це все прораховувалося в короткостроковій перспективі на найближчий рік. Я чув, що цей закон дасть до бюджету мінус 2 мільярди гривень при тому, що сумарно автобізнес приніс до бюджету 20 мільярдів гривень. Таке зауваження було з боку Мінфіну. Але вони не враховують, що в разі прийняття закону в Україну буде завезено набагато більше машин. Я думаю, що навіть з таким недолугим законом завезуть вже не 80 тисяч старих іномарок, як у 2017 році, а тисяч 150-200. Тоді бюджет отримає десь 5 мільярдів гривень" , - розповів раніше в ефірі UMN Петро Козак зі Спілки автомобілістів України.
 
Нагадаємо, в лютому представники громадського об'єднання "АвтоЄвроСила" влаштували акцію за доступне розмитнення автомобілів на єврономерах на Хрещатику.