Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь інструктує споживачів, як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене.
Обмбудсмен розписав алгоритм дій по крокам і згідно із законодавством. Адже вже за кілька днів, від 16 січня споживачі зможуть надсилати йому скарги щодо відмови в обслуговуванні українською мовою.
Як повідомляє Україна молода, відповідну інструкцію для українців пан Кремінь оприлюднив у соцмережах у вівторок.
Мовний омбудсмен пропонує спочатку спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати державною мовою. А у разі відмови, звернутись до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
Якщо і там буде відмовлено необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта)
Після цього протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення слід подати скаргу.
Тарас Кремінь пояснює, що подати скаргу до Уповноваженого варто на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/
«У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження», - зазначає омбудсмен.
За його словами, письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. Тоді як в електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
Як повідомляла «УМ», 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування, а також державні установи мають перейти на українську мову при спілкуванні з клієнтами й відвідувачами, хіба що ті попросять звертатися до них іншою мовою.