Росіяни йдуть!

Росіяни йдуть!

Тільки дуже прискіпливий автовласник може помітити, що в Україні дешевшає бензин. Аналітики порахували: падіння вартості становить два відсотки. Натомість Західна Європа на падіння світових цін на нафту відреагувала 15% зниженням вартості пального. Тож вітчизняний водій нині може тільки з сумом спостерігати за еластичним європейським ринком — і сподіватися на краще. На жаль, сподіватися на краще найближчим часом не доводиться: через кризу монополізація і так непрозорого нафтового ринку загострюється.

День боржника

День боржника

«Після 23–ї години за українським часом..., — тендітна Прем’єр–міністр Юлія Тимошенко у святковій фіолетовій сукні на тлі широченної стіни великої зали засідань Кабміну виглядала якоюсь тривожно–врочистою. Але інтригуючу новину намагалася виголосити чітко, з паузами диктора Левітана. — Рада директорів Міжнародного валютного фонду ухвалила рішення надати Україні третій транш кредиту «стенд–бай» — на суму 3,3 мільярда доларів». Аби зібратися у час інформаційного безриб’я у розширеному складі просторого залу, було вирішено присвятити день проблемам інвалідів: до урядового будинку спеціально запросили активістів громадських організацій, що опікуються людьми з обмеженими можливостями. Але прихильна доля подарувала урядовцям нагоду розпочати із справжньої топ–новини.

Беріть, бо самим треба

Беріть, бо самим треба

Минулі вихідні принесли чергову «хорошу звістку» від кабмінівських посадовців: Єврокомісія після тривалих роздумів таки погодилася надати кредит нашій державі для закупівлі природного газу в росіян та закачування його у підземні сховища. Представники виконавчого органу Євросоюзу підтримали план реформування «Нафтогазу України», на якому постійно наполягають, та пообіцяли, що реальні гроші на його рахунках з’являться у вересні–жовтні. Українська сторона при цьому проявила дивовижну злагодженість: очільники НАКу та профільних міністерств доповідали гостям свій план у присутності керівників президентського секретаріату.

Долари на рейді

Долари на рейді

Минулого тижня у матеріалі «Порт монет» «УМ» розповідала про головні проблеми, які заважають розвиткові морських портів України. За час, що минув, Верховна Рада ухвалила поправки до закону про трансшипінг, який мав би перетворити Україну на морську транзитну державу. Але ситуація на місцях аж ніяк не сприятлива, і проблеми, з якими борються портовики Миколаївщини, ми побачили у «найбільш морській» області — Одеській. Позавчора близько двох тисяч працівників компанії «ТІС», боячись втратити роботу, вийшли на акцію громадського протесту просто на причали терміналу. Люди вишикувалися у живий знак запитання до уряду.

Зерно у нафті

Секретар Вищого Народного комітету Лівії (посада ідентична Прем’єр–міністру) Аль–Багдаді Алі Аль–Махмуді повертався додому з Києва, дипломатично демонструючи хороший настрій. Питання, які друга людина цієї країни обговорила у столиці України, можуть відіграти неабияку роль в економіці обох держав. Щоправда, для успішної реалізації спільних ідей завжди чогось не вистачало.

Молоток над Припортовим

Одеський припортовий завод знову продають! Першу спробу, як ми пам’ятаємо, уряд зробив ще торік, але тоді його ініціативу заблокував Президент України. Вчора ж Фонд держмайна знову оголосив конкурс на продаж підприємства: охочі придбати 99,6% акцій мають 75 днів на роздуми про ціну. Тож аукціон має відбутися 28 вересня нинішнього року.

Таїсія Замкова: На пошті можна непогано заробляти

Таїсія Замкова: На пошті можна непогано заробляти

Порожня поштова скринька засмучує. Але найбільше — передплатників. Надто тих, хто вже звик отримувати за свої гроші вчорашні і позавчорашні новини. Та особливо якщо за старі новини доводиться щороку платити дорожче. 2010–й не стане винятком: зв’язківці знову піднімають вартість за свої послуги.

Якість послуг при цьому традиційно залишається під питанням. Поштовиків, звичайно, також можна зрозуміти: проблем у них чимало, ресурсів не вистачає. Але ж утратити споживача — пересічного громадянина України — означає позбавити «Укрпошту» надходження нових коштів. І тоді фінансова проблема відомства тільки поглибиться. Існує ще й державний погляд на проблему: поштовий зв’язок відіграє стратегічну роль у державі.

ПОГЛЯД З УКРАЇНИ

Українські експерти ставляться до підписаних у Туреччині документів напрочуд стримано: Україна не матиме від «Набукко» жодного зиску. Окрім хіба що морального задоволення. «Наша держава втратила шанс увійти до числа країн–засновників нового газогону, хоча мала змогу зробити це: якщо не грішми, то технологіями, роботами, фахівцями, — пояснив «УМ» голова правління альянсу «Нова енергія України» Валерій Боровик.

Прапороносці, вперед!

Прапороносці, вперед!

Юлія Тимошенко щиро зізналася: відтепер кожен її міністр, тільки переступивши поріг свого робочого кабінету, одразу ж починає думати про стратегію розвитку дер­жави. І так щодня! Колективна концентрація зусиль виливається в ідеї. Вчора Прем’єр–міністр озвучила три перші: підготувати для розгляду у Верховній Раді законопроекти про Державний прапор і про Державний гімн України. «Щоб вони, ці закони, лягли в основу зміцнення символів нашої державності», — пояснила план дій Юлія Володимирівна.

Порт монет

Порт монет

На морському горизонті застигли три темні точки. Зблизька стає видно: суховантажі, кинувши якір, чекають своєї черги на рейді. Місцеві мешканці радіють кораблям, що готуються до завантаження, мов відпочиваючі — чайкам. «Якщо багато кораблів стоїть, то телевізор дивитися неможливо: такі смуги на екранах через їхні локатори, — каже мешканка селища біля Одеси Ольга Володимирівна. — Але з іншого боку: є рейд — значить, буде порт. У мене ж там і чоловік, і син працюють...».