Ремонт закінчено. Роботу розпочато

Ремонт закінчено. Роботу розпочато

Таке запізнення Молодому можна і треба вибачити. Оскільки причина «зимового старту» дуже навіть поважна: театр нарешті наважився на капітальний ремонт. А ця справа, як відомо, до конкретики має дуже сумнівні дотичні. Добре, що фінал вийшов саме таким, а не як у відомому афоризмі: «Ремонт неможливо закінчити — можна лише припинити». Художній керівник Молодого, Станіслав Мойсєєв, не без гордощів розповідав про новий зал для глядачів (він тепер нагадує середньовічний палац, стіни обкладені «під камінь»), де з'явився невеличкий балкончик і місць не 320, а цілих 400. Замінено крісла для глядачів, для сцени пошили нову завісу, частково змінили світло та звук. Щоправда, переконати міську владу в тому, що технічну базу Молодого не зайве було б осучаснити, на жаль, не вдалося.

Шопен і Мендельсон для старших Сумських

Шопен і Мендельсон для старших Сумських

На урочистості «молодят» доньки запросили у ЗАГС Голосіївського району. За місцем прописки, так би мовити. І дуже потім шкодували з цього приводу. Оскільки тісніше приміщення для такої відповідальної події з величезними труднощами можна знайти хіба що в якомусь віддаленому райцентрі. А тому й довелося раз по раз вибачатися Ользі та Наталі перед гостями, які упродовж церемонії по кілька разів наступали один одному на ноги.

«Трішки ніжності» до ювілею

«Трішки ніжності» до ювілею

Федеріко Фелліні стверджував: «Актриса завжди живе життям своїх героїнь». Якщо вірити Фелліні — а іншого, зважаючи на авторитет цього прізвища, просто не дано, — то в актрисі Ірині Дуці якимось неймовірним чином уживаються понад п'ятдесят жінок. Різних епох, професій, різної соціальної приналежності. Жінок сильних і слабких, зневірених і до нестями щасливих, інтриганок і стерв, закоханих і зраджених... Але, незважаючи на таку строкату компанію, Ірина Михайлівна завжди прагнула більшого і намагалася спробувати себе в суміжних амплуа. Викладала акторську майстерність у Київському театральному інституті імені Карпенка-Карого. Уродженка Росії, вивчила українську настільки добре, що понад двадцять років працювала на радіо. Пішла в режисуру — і сьогодні запис у програмці «постановка Ірини Дуки» гарантує вишукану, ліричну, сентиментальну історію, яку не бачать чи слухають, а відчувають нервовими закінченнями навіть товстошкірі представники епохи фаст-фудів та комп'ютерних ігор.
До ювілею на честь 40-річчя творчої діяльності Ірина Дука презентувала комедію-гротеск «Трішки ніжності», свою останню — поки що! — режисерську та акторську роботу. Бенефіціантку вітали колеги, худрук рідного театру імені Лесі Українки Михайло Рєзнiкович, начальник міського управління культури Олександр Биструшкін... Море квітів, теплі слова і шалені овації... Воістину, гідно оцінити ці атрибути успішної кар'єри в мистецтві можуть лише актори.

Італійські донни й українські примадонни

Національна опера України оголосила про Фестиваль італійської опери, який триватиме з 27 листопада по 2 грудня. Презентуючи цей проект, генеральний директор театру Петро Чуприна сказав, що майже всі квитки на фестивальний період уже розкуплені. Принагідно він також люб'язно відповів на відверто саркастичне запитання: а навіщо взагалі було затівати такий фестиваль, якщо всі ці постановки присутні в репертуарі театру, їх можна переглянути і без виокремлення у спеціальний «італійський тижневик»?

Ошукана «Таганка» і обурені глядачі

Овації, що межували з масовим психозом, — такою була перша реакція столичних ЗМІ на новину про тривалі гастролі в Києві московського Театру на Таганці. Але в процесі — театр Юрія Любимова гостює в нас із 2 по 21 листопада — подія почала обростати неприємними інцидентами, форс-мажорами та навіть скандалами.

«Театріон» як альтернатива чистоти жанру

«Театріон» як альтернатива чистоти жанру

Тетяна Леміш має класичну і добротну акторську освіту. Після Дніпропетровського театрального училища закінчила ДІТМ у Москві. З таким «стартовим капіталом» можна було б зупинити свій вибір на трупі солідного театру, колекціонувати ролі й образи, випробовувати себе у різних амплуа, маневрувати між інтригами (а в якому храмі Мельпомени без них обходяться?), отримати або не отримати звання заслуженої-народної і потихеньку переходити з однієї вікової категорії в іншу. Тетяні така перспектива якось не дуже подобалася, а тому для себе як жінки й актриси вона обрала активніший шлях розвитку. Вийшла заміж, народила трьох дітей, працювала в Україні, Грузії, Греції, зробила кілька моно-вистав, з якими побувала на фестивалях у багатьох країнах... А нещодавно здійснила найзаповітнішу мрію — відкрила власний театр. На моє логічне запитання: «А де ж ви взяли на це гроші?» — Тетяна відповіла просто: «Чоловік дав».

Духовна варіація пташиного грипу

Духовна варіація пташиного грипу

Останнім часом почала ловити себе на тому, що все частіше погоджуюся з немеркнучими висловами товариша Леніна. Раніше, приміром, знаходила безліч доказів на противагу Іллічевій гіпотезі з приводу того, що жити у суспільстві і бути вільним від суспільства — це нонсенс. «Ну чому ж ні? — обурювався мій власний юнацький максималізм. — Май власну думку, читай книги і дивись фільми не з печаткою «модно», а ті, які тобі подобаються... Не втрачай свою індивідуальність — і факт суспільства для тебе перетвориться на необтяжливу формальність».

А після виборів — пісня

А після виборів — пісня

Сподівання на сенсацію лопнули, як мильна булька. Тема повернення Оксани Білозір у велику політику була заявлена стрижнем учорашньої прес-конференції, на яку ЗМІ чекали протягом чотирьох місяців. Однак усі намагання журналістів отримати відповідь на запитання про те, чим або ким була викликана тяжка й тривала хвороба Оксани Володимирівни, так і залишилися без відповіді. Причини і наслідки історії з отруєнням екс-міністра ще вивчає СБУ.

Олег Масленников зцілився коханням і подався в Орлі

Олег Масленников зцілився коханням і подався в Орлі

Олег Масленников — типова жертва серіаломанії, що стиснула у своїх палких обіймах телеглядачів, прирікши їх на однотипні вечори у компанії «блакитних екранів». Він сумлінно служив у Театрі драми і комедії на Лівому березі, створив безліч оригінальних образів, був одним із найулюбленіших акторів столичних театралів і... навіть не мав уявлення про симптоми шаленої популярності. Після останніх кіноролей — у фільмах «Тобі, справжньому», «Убий мене, ну, будь ласка», «Сніжне кохання, або Сон зимової ночі» — почав помічати посилену увагу до своєї скромної персони. Роль шляхетного і винятково позитивного Сергія Буравіна у серіалі «Зцілення коханням» для Олега Масленникова стала такою собі презентацією пострадянського масштабу — протягом року він, як свідчать рейтинги, гостював у мільйонів глядачів телеканалів «Інтер» та РТР і користувався у них величезною симпатією.

«Наталка-Полтавка» і «Тев'є Тевель» їдуть до Санкт-Петербурга

«Наталка-Полтавка» і «Тев'є Тевель»  їдуть до Санкт-Петербурга

Останній творчий візит «франківців» до Пітера відбувся двадцять років тому, коли ще саме місто мало зовсім іншу назву — Ленінград, а Українська драма — інше кадрово-змістове наповнення. Теперішня ж поїздка стала можливою завдяки продюсерам з Пітера, які приїжджали до Києва, переглянули репертуар «франківців» і запросили до себе на гастролі вистави «Тев'є Тевель» та «Наталка-Полтавка». Звісно, Українській драмі є що показати і крім цих спектаклів, але оскільки фінансує візит приймаюча сторона, про те, щоб повторити «подвиг» «Таганки», яка до Києва привезла сім вистав, доводиться лише мріяти.