Осінь: час збирати врожай на АЗС

Вартість бензину на автозаправних станціях знову почала стрибати. Ще наприкінці минулого тижня ціни на деяких АЗС почали відхилятися у неприємний для автовласників бік, а вчора переписувати цінники почали вже більше компаній.

Та ніхто й не вірив, що він державний!..

Частка державного майна у структурі зернотрейдера «Хліб Інвестбуд» зменшилася з 49 до 1%. Така інформація з’явилася вчора у Єдиному державному реєстрі підприємств. Нагадаємо, появу цієї компанії лобіювало Мінагрополітики, яке спочатку позиціонувало «Хліб Інвестбуд» як повністю державну компанію, що має прийти на зміну транснаціональним корпораціям і працювати не на прибуток, а для селян.

У пошуках «бакса»

У пошуках «бакса»

Сталося те, про що вже давно попереджали експерти і що так наполегливо спростовувала влада: українська національна валюта стала на слизьку і небезпечну стежку девальвації. Вчорашні торги на міжбанківській біржі породили сенсацію: стартувавши із 8,13 за долар, вже за годину вони дійшли до позначки 8,15, а після курсу 8,19—8,23 просто зупинилися! З однієї дуже банальної причини — всі заявки на продаж валюти закінчилися, залишилися тільки на покупку.

Косий погляд на вугілля

Косий погляд на вугілля

Українська влада намагається витіснити зi споживання хоч і братній, російський, але такий дорогий газ рідним донецьким вугіллям. Нові технології, звичайно ж, потребують коштів. І урядовці знайшли 3,6 млрд. доларів там, звідки нині черпає фінанси весь прогресивний світ — у Китаї.

А на аверсі — Азаров анфас!

А на аверсі — Азаров анфас!

Прем’єр–міністр обурений: Україну «чмирять» не тільки директивами, а ще й на Олімпійських іграх. Образ світового ізгоя, який за два роки правління команди регіоналів міцно приклеївся до потенційної житниці Європи, неприємно вражає не лише мешканців держави, а й правлячу команду. Тому Микола Азаров вирішив несправедливість урегулювати — і нагородити спортсменів, яких «засудили» у Лондоні недружні до нас арбітри. «Всіх їх уряд відзначить. Це моя пропозиція, і я наполягаю на цьому», — по–державницьки розпорядився очільник Кабміну.

Лох на дорозі

Лох на дорозі

Одразу кілька великих і безглуздих аварій на дорогах, черговий сплеск зухвалості мажорів та ще безглуздіша заява в.о. начальника ДАІ, що за відеофіксацію його хабарників–підлеглих можна загриміти на 15 діб арешту, — все це, безумовно, хвилює маленьких українців. Тобто виборців, які теоретично можуть проголосувати за Партію регіонів. Тож проблемою безпеки на дорогах вирішив зацікавитися уряд.

Країна в боргах

На кожного жителя України припадає 9 тис. грн. боргу, який накопичили не вони самі, а уряди. Держборг виникає через необхідність покривати дефіцит бюджету, в Україні левову частку дефіциту формує негативний баланс зовнішньої торгівлі. За прогнозами Вiктора Пинзеника, держборг України до кінця року сягне 600 млрд. грн., перевищивши 40% ВВП (законом, правда, встановлено межу 415,3 млрд. грн., до якої країна вже підійшла у ІІІ кварталі).

Рецепт донецької сталі

Рецепт донецької сталі

Поїздка глави уряду до Запоріжжя наприкінці минулого тижня чимось нагадувала популярне шоу «Що? Де? Коли?». У сенсі утаємничності програми відвідин міста, індустрія якого завше була для олігархів «яблуком розбрату»: незвично мовчазною була прес–служба, нуль інформації на офіційному сайті обласної держадміністрації, чого вже давно не траплялося. Журналісти були певні, що пан Азаров летить, зокрема, і задля того, аби «звірити годинники» (вибори!) з новим керівництвом ПАТ «Запоріжсталь», процес «переприхватизації» якого завершився 30 липня. На чию користь? Питання риторичне: «донецькі» при владі — їм, ясна річ, і дістався такий ласий шматок, як гігант металургії: 50–відсотковий пакет акцій ПАТ «Запорізький металургійний комбінат «Запоріжсталь» у бізнес–групи «Індустріал» викупила компанія Metinvest B.V., яка є материнською компанією міжнародної вертикально інтегрованої гірничо–металургійної групи «Метінвест». З огляду на те, що на попередньому етапі (у липні 2011–року) компанія вже придбала 49,032 вдсотка (ще один відсоток акцій тоді викупила група зацікавлених інвесторів), то наразі Меtinvtst В.V., реалізувавши на другому етапі свій опціон на викуп, де–факто і де–юре став монопольним власником комбінату.