«Норма» замість «Хонди»

За словами директора Національної опери Петра Чуприни, жодна вистава у цьому театрі не виникає зненацька, раптово, просто так. Кожна прем’єра починається із запитання, наскільки вмотивовано виглядатиме цей спектакль в репертуарі театру. Особлива місія опери «Норма» — провести своєрідну ревізію вокального потенціалу артистів. Річ у тім, що італійський композитор Вінченцо Белліні написав цей твір у стилі бельканто. «А бельканто, — розповідає непосвяченим Петро Чуприна, — є кращим тренінгом для голосу». Ревізувати мали всіх — від початківців до народних артистів. А тому, за словами режисера вистави Анатолія Солов’яненка, спочатку розподілили на кожну партію усіх виконавців, голосові можливості яких «пасували» саме цій ролі. В процесі репетицій дехто відмовився, дехто вирішив зосередитися на інших проектах, але, переконують Чуприна та Солов’яненко, ця опера матиме три повноцінні склади.

«Розмита» обов’язковість

Відповідне конституційне подання до КС направили 60 народних депутатів. Парламентарії вважають, що є величезна потреба в офіційному тлумаченні частини другої статті 14 Закону України «Про кінематографію». Оскільки нечітке формулювання цієї норми закону залишає величезний плацдарм для маневру. Настільки величезний, що сама ідея дублювання українською фільмів іноземного виробництва ось уже стільки часу ніяк не може прижитися в українських кінотеатрах. Відстоювати позицію нардепів у Конституційному Суді мали В’ячеслав Кириленко та Юрій Ключковський. Але через відомі події у Верховній Раді пан Кириленко на засідання КС прийти не зміг, а тому спікером шістдесяти «підписантів» у залі суду був Юрій Ключковський.

«Що за день сьогодні — дають і дають... Оце б кожен день так»

«Що за день сьогодні — дають і дають... Оце б кожен день так»

На прикладі будівлі Театру імені Марії Заньковецької добре ілюструвати відомий вислів «Головне те, що всередині». Оскільки фасад цього приміщення, яке не ремонтувалося вже дуже й дуже багато років, сьогодні виглядає настільки непрезентабельно, що може слугувати декораціями для якогось фільму жахів: вицвіла фарба, облуплена штукатурка...

БЕНЯфіс для Уляни

БЕНЯфіс для Уляни

Дружина Богдана Бенюка Уляна — людина скромна і непублічна. Але тепер уся прогресивна громадськість Києва знає, що 3 грудня ця жінка відзначила 50річний ювілей. Таку народну увагу Уляні Іванівні забезпечив чоловік, Богдан Михайлович.

Ігор Талалаєвський: Ми — майстри ілюзій

Ігор Талалаєвський: Ми — майстри ілюзій

Біографія Ігоря Талалаєвського, художнього керівника театру «Ательє 16», містить один пункт, що для життєпису людини творчої виглядає, м’яко кажучи, дивно. Виховувався Ігор Євгенович у письменницькій родині (дід — відомий єврейський письменник Матвій Талалаєвський, в їхньому домі часто бували Максим Рильський, Павло Тичина, Андрій Малишко...), але після школи... пішов учитися до Московського інституту нафтової промисловості.

Мирослав Вантух: Якби нам давали хоч одну квартиру на рік...

Мирослав Вантух: Якби нам давали хоч одну квартиру на рік...

Танцювальний ансамбль імені Павла Вірського є одним із найтитулованіших творчих колективів в Україні. Втім, захоплюючись переліком його нагород, перемог, відзнак та премій, варто пам’ятати про особливу місію, яку цей ансамбль, чесно, ігноруючи кон’юнктурний, фінансовий чи будьякий інший контекст, виконує ось уже протягом сімдесяти років.

Хай-тек для Бомарше

Хай-тек для Бомарше

Виставу «Весілля Фігаро» Театр імені Франка присвятив своєму батькузасновнику Гнату Юрі. І обґрунтував цю посвяту з величезною шаною до корифея українського театру: Юра сам зробив переклад п’єси Бомарше, сам її поставив і сам протягом 13 сезонів виконував роль Фігаро.

Одна на трьох самотність

Одна на трьох самотність

«Бабине літо» — міжнародний проект, вистражданий акторами України, Росії та Канади. Компанію у складі Лідії Яремчук (Україна), Катерини Райкіної, Михайла Янушевича, Світлани Головіної (Росія) зібрали актриса Анна Варпаховська, донька відомого російського режисера Леоніда Варпаховського (1908—1976), учня та соратника Всеволода Мейєрхольда, та режисер Григорій Зіскін.

Дон Боклан, спокусник жінок

Прем’єра вистави за п’єсою Мольєра у Молодому театрі відбулася 22 листопада 1997 року. І було б просто несправедливо, якби Молодий забув відзначити цю знаменну дату, зрештою, не так багато вистав у діючому репертуарі українських театрів мають такий поважний вік і таку значимість в історії театрального колективу.

Конспірація як засіб від конкурентів

Конспірація як засіб від конкурентів

Пропозицію, від якої неможливо відмовитися, сценаристу з Голлівуду Біллі Фроліку зробила українська анімаційна студія Umbrella Vision. Щоправда, деталі проекту, над яким починається робота, а також перспективи його розвитку ні пан Фролік, ні керівництво Umbrella Vision поки що озвучувати не поспішають. Відомо лише, що на українській студії запускається новий мультиплікаційний фільм, сценарій до якого писатиме Біллі Фролік, автор «Мадагаскара» та «Лісової братви». Майбутній тривимірний екранний хіт, який готується для світового ринку, називатиметься Paws&Wires «Лапи та Дроти», його прем’єра відбудеться у 2009 році.