Як набридли ті візи...

Безвізовий режим із Євросоюзом зупинить «викачку грошей» у консульствах і відплив українського інтелекту за кордон. Такого висновку дійшли експерти Центру міграційної політики та Європейського університетського інституту в Флоренції під час дослідження можливих наслідків скасування шенгенських віз для України.

Перший після Нюрнберга

Перший після Нюрнберга

Трибунал iз воєнних злочинів у Сьєрра–Леоне, який працює у Гаазі під егідою ООН, вчора засудив до пожиттєвого ув’язнення колишнього президента Ліберії Чарльза Тейлора. Як повідомляє Бі–Бі–Сі, екс–главу держави звинувачували за 11 пунктами, зокрема у воєнних злочинах і злочинах проти людяності через підбурювання до жорстокої громадянської війни в сусідній Сьєрра–Леоне 1990 року. Прокуратура також звинувачувала Тейлора у вбивствах, зґвалтуваннях, завдаванні каліцтв та використанні у військових діях дітей. Тейлор торгував алмазами, на поклади яких багата Ліберія, й на виручені гроші купував зброю для повстанців із Революційного об’єднаного фронту Сьєрра–Леоне. «Революціонери», серед яких було чимало дітей віком 10—15 років, прагнули скинути владу, проте вбивали переважно мирних мешканців: відрубували їм голови, руки, ноги...

П’ять хвилин — і вільний

Верховний суд Пакистану вчора визнав прем’єр–міністра країни Юсефа Раза Гілані винним у неповазі до суду через відмову поновити розслідування корупційного скандалу проти президента Пакистану Асифа Алі Зардарі. Феміда винесла прем’єр–міністру лише номінальне покарання: ув’язнення на ті кілька хвилин, поки зачитували вирок. Вийшовши із судової зали, Гілані, усміхаючись, помахав рукою своїм прихильникам й повернувся до виконання обов’язків прем’єр–міністра. Обвинувальний судовий вирок може загрожувати йому втратою посади, але до цього навряд чи дійде — відставка уряду лише поглибила б політичну нестабільність у Пакистані.

Угорщина на лаві підсудних

Єврокомісія подає до Європейського суду позов на Угорщину через порушення Будапештом угод ЄС. Єврокомісія як гарант європейських угод бачить загрозу для незалежності юстиції та інституту уповноваженого із захисту приватних даних у цій країні. Усі поступки, на які пішов правоконсервативний уряд Віктора Орбана у цих питаннях, на думку Брюсселя, є недостатніми. Якщо провину буде доведено, Будапешту загрожують великі штрафні санкції.

Битва за нафту

Між Суданом та Південним Суданом, який нещодавно відділився від північної частини і став незалежною країною, може спалахнути війна. Як повідомляє Бі–Бі–Сі, у спірному районі на кордоні між двома державами посилюється збройний конфлікт. Судан стверджує, що лише відповів на удар iз півдня — ще минулого місяця війська Південного Судану окупували прикордонну територію Південний Кардофан, яку дві країни наразі не можуть поділити. І не дивно, адже цей регіон є багатим на нафту. Після розпаду єдиної країни на дві окремі 80 відсотків нафтових родовищ дісталося Південному Судану. Тепер він хоче здобути і решту, що завдасть великих збитків економіці північного Судану.

За одного бельгійця дюжину болгар дають

Одна година праці в країнах Європейського Союзу в середньому коштує 22,80 євро, повідомляє «Німецька хвиля» з посиланням на оприлюднений 24 квітня звіт Федерального статистичного відомства Німеччини у Вісбадені. Утім різниця між відповідними показниками в різних країнах, що входять до ЄС, інколи дуже суттєва.

Пристрасть до страйку

Найбільшою пристрастю італійців, виявляється, є не піца, спагеті чи футбол, а страйки. У середньому кожні шість годин в Італії відбувається якийсь страйк. Таку розвагу мешканці Апеннінського півострова полюбляли й раніше, але тепер, коли профспілки борються проти планів уряду скоротити виплати й урізати права найманих працівників, кількість страйків стрімко зросла. Протестують передусім проти ліквідації урядом так званого «параграфу 18», яким роботодавцям заборонено звільняти працівників без поважної причини. Минулої неділі страйкували працівники залізниці, тиждень тому — громадського транспорту Рима. Тоді навіть ті автобуси, що таки виїхали на вулиці, страйкували так званим «методом дикого кота», тобто їздили іншими маршрутами, щоб збити пасажирів з пантелику.