Та він, буржуй, у поїздах їздить!
Позавчорашня заява начальника Головного пасажирського управління «Укрзалізниці» Леоніда Лобойка викликала ефект вибуху бомби. «Якщо сьогодні стабілізуються ціни на всі витратні частини, то десь у 2—2,5 раза потрібно підвищити тарифи», — сказав чиновник. — Адже з 1991 р. дизпаливо виросло в ціні майже в 29 разів, а тарифи — лише в 9 разів». Саме таким чином, мовляв, «Укрзалізниця» планує забезпечити беззбитковість пасажирських залізничних перевезень до 2015 року.
Акція від «УМ»: прочитай Азарову газету вголос!
Автор цих рядків ще ніколи так сильно не пишався своєю роботою та її впливом на суспільство, як під час вчорашнього засідання Кабміну. Стояв собі непомітно за спинами високих чиновників, слухав уважно, про що веде мову їхній виконувач обов’язків шефа, а від задоволення аж розпирало. Воно ж ніби праця у журналістів проста: перевірив, проаналізував, написав — скромно так, малобюджетно і без пафосу. Інша справа — той же Микола Азаров: особиста охорона, автопарк, кабінети, штат найкращих аналітиків, економістів та експертів. Грошей на оплату цих зубрів макроекономіки йде неміряно, ось і на наступний рік запланували на двадцять п’ять відсотків видатки збільшити. А результат який? Країна вже кілька місяців стогне від того, що зростають ціни на товари першої необхідності, а головна у державі людина, яка на цей процес має активно впливати, довідується про неподобство в останню чергу, випадково і з газети.
По сім відсотків — з кожного!..
Позавчора на своїй рідній Полтавщині керівник наймолодшого українського міністерства натякнув, що народ мав би платити комунальникам трохи більше. На «космічні» висоти тарифів від Леоніда Черновецького пан Попов, втім, не претендує. Йому — для надійної та безперебійної роботи — вистачить усього семи відсотків. «Сьогодні у країні 93 відсотки — це покриття тарифів собівартістю, — важкою мовою почав пояснювати Олександр Попов. — Аби вивести рентабельність на нуль, їх треба збільшити. Для оплати рахунків це було малопомітно».
Невідкладне партнерство
На форумі «Влада і бізнес — партнери», що відбувся днями у Києві, було вирішено створити робочу групу й усі пропозиції, які там прозвучали, узагальнити та перетворити на законопроекти. Нині «найвужчими» місцями у веденні бізнесу є надто важка процедура отримання усіх необхідних ліцензій і дозволів, а також надто великий перелік цих документів. Віктор Ющенко внесе пакет цих законопроектів у Верховну Раду 6–го скликання як невідкладний.
Нова арка у Чорнобилі
Чуткам про черговий «витік радіації» з–під нещільного «ковпака» над Чорнобильською атомною станцією, які періодично поширюються серед активних громадян, схоже, вирішили покласти край. А заодно й локалізувати проблему, яка з часом таки набувала гостроти: саркофаг будували ще за радянськими технологіями, та й понад двадцятиліття, що минуло від початку його експлуатації, — термін для такого об’єкта чималий.
Нам «покращили» ціни вже сьогодні
...Ринок «Лісовий», що на околиці столиці, ми вибрали для свого журналістського експерименту навмисне: покупці його вважають найдешевшим серед роздрібних. І тому, вивчаючи ціни на основні продукти харчування, ми дали своєрідну фору уряду Віктора Януковича — адже на інших базарах все коштує на порядок дорожче.
Тому що... розтринькуємо держрезерв
Ще донедавна Прем’єр–міністр України Віктор Янукович щиро вірив, що його народ живе у багатстві та радості. Але передвиборчі поїздки регіонами, які прес–служба Кабміну гордо іменує робочими, переконали його у протилежному. «Мене вразила бідність, яку я побачив, проїжджаючи Сумською областю», — самокритично заявив він учора в старовинному Конотопі. Саме цій та наступним фразам судилося стати історичними — ними піарщики Кабміну вирішили виправдати своє дивне рішення: не оголошуючи офіційно про продовольчу кризу в державі, почати «викид» на ринок м’яса, борошна і круп з державного резерву. «Для стабілізації ситуації», — скромно оголосили на урядовому сайті.
А цей об’єкт, Вікторе Федоровичу, вже інший уряд продаватиме!
Дискусія між главою держави та українським урядом про приватизацію вітчизняних флагманів завершилася указом Віктора Ющенка. Як відомо, Кабінет Міністрів хотів якнайшвидше роздержавити ласі шматки української економіки і навіть затвердив умови конкурсу з продажу пакету акцій ВАТ «Одеський припортовий завод». Президент, як відомо, закликав призупинити процес передачі припортового у чужі руки. Але оскільки перший віцепрем’єр Микола Азаров напередодні недвозначно заявив, що «караван іде», а отже, відмовлятися від свого рішення Кабмін не буде, документом за своїм підписом Президент зупинив старання уряду Віктора Януковича.
І вам також доплатимо!
Кабінет Міністрів на своє вчорашнє засідання збирався недаремно: проект бюджету на 2008 рік таки ухвалили! І тим самим карти в руки: як палким прихильникам чинного уряду, так і його опонентам. Адже, з одного боку, Кабмін, готуючись до передвиборчої відпустки, таки виконав свою основну місію. «Але як виконав!..», — важко зітхають експерти, які знайшли в проекті державного кошторису чимало «бліх».