До компанії нееодноразово були зауваження з боку контролюючих органів щодо технічного стану її літаків. У 2006 році один із них зробив аварійну посадку через відмову системи координації. У 2007 році авіалайнер «Українсько–Середземноморських авіаліній» (UM Air) піднявся у повітря з несправними дверима аварійного виходу. Крім того, 3 липня 2007 року в літаку, на борту якого летів міністр закордонних справ Арсеній Яценюк, відмовив двигун.
Найсерйознішою аварійною ситуацією стала катастрофа в 2003 році, в якій загинули понад 60 іспанських миротворців та усі члени екіпажу лайнера UM Air.
Ще 25 липня цього року сертифікаційна комісія Державної авіаційної адміністрації України внесла рішення про призупинення дії сертифіката для ТОВ «Авіакампанія «Українсько–середземноморські авіалінії», враховуючи значну кількість відхилень від нормативів правової бази та невиконання важливих пунктів, що безпосередньо стосується безпеки польотів.
Водночас за позовом UM Air Господарський суд міста Київ дозволив здійснювати польоти. Хоча наприкінці серпня авіаперевізник заявив, що збирається відкликати свій позов, оскільки погоджується з обгрунтованістю зауважень та дій Державіаадміністрації. А 12 вересня, коли з’явилися інформація про «чорний список», UM Air подала лист–клопотання до Шевченківського суду міста Київа про відкликання позову. Це дало підстави Державіаадміністрації таки припинити дію сертифіката експлуатанта.
На цей час польоти авіакампанія не здійснює. Проте, за словами заступника голови Державіаадміністрації Олександра Ігнатьєва, UM Air усунула всі порушення і, можливо, вже днями їй буде відновлено сертифікат експлуатанта. Як повідомляла раніше прес–секретар Державіаадміністрації Наталя Альошина, як тільки авіаперевізник виконає всі вказівки щодо подолання недоліків, про це відразу повідомлять європейські владні структури, що, можливо, допоможе UM Air вийти з «чорного списку» Євросоюзу.
Людмила КОРНІЙЧУК