Міністерство оборони розраховує, що українським суднобудівникам вистачить на це як амбіцій, так i коштів. Адже будівництво бойових кораблів, та ще й за сучасними технологіями — справа не з дешевих. Новину про наміри військових уже у 2011 році поставити на озброєння перший корабель класу «корвет», вироблений українським ОПК, міністр оборони Анатолій Гриценко повідомив саме в місті суднобудівників — Миколаєві.
Як роз’яснив «УМ» старший офіцер Управління прес–служби Міноборони Костянтин Седілов, український флот налічує більше двадцяти бойових кораблів (фрегати, корвети, десантні кораблі, ракетні катери), і майже усі вони були побудовані на заводі «Ленінська кузня» у Києві. Але варто враховувати, що такі корвети, як «Луцьк», «Тернопіль», «Придніпров’я», не є стовідсоткові українськими, хоча й були пущені на воду в роки незалежності. Адже їх будували ще за проектами, розробленими в Радянському Союзі. Сучасні ж вимоги до малого протичовнового корабля зовсім інші.
Отже, тепер уся проектна документація буде розроблена українськими суднобудівниками. Тобто від першого ескізу до миті пуску на воду корвет на всі сто буде нашим! Міністр Гриценко каже, що вже до кінця цього року планується завершити ескізне проектування, а до кінця наступного — завершити технічний проект.
Після цього військове відомство оголосить тендер, й очікується, що це замовлення буде надане або Суднобудівному заводу ім. 61 комунара (Миколаїв), або суднобудівному заводу «Ленінська кузня» (Київ).
«Це не буде проект, який залишиться на папері. Це буде бойовий корабель класу «корвет», — впевнено каже Анатолій Гриценко. За його словами, новенький корвет буде розроблений і збудований за сучасною технологією «стелс», що дасть йому можливість бути менш помітним для радарів. Корпус корабля, радіолокаційні станції та системи зв’язку будуть українськими, а озброєння — інших виробників. Але країна, яка постачатиме озброєння, ще не визначена. В оборонному відомстві додають, що серед відомих аналогів найвдаліше технологію «стелс» застосували навіть не в американському, а у французькому флоті.
«Якщо все заплановане буде вирішено, то і далі ми замовлятимемо по одному кораблю щороку, — каже міністр Гриценко й додає, що Міноборони виконуватиме всі фінансові зобов’язання щодо реалізації амбітного завдання. — Вартість проекту ще не визначена, але корабель українського виробництва буде значно дешевшим, ніж якщо його купувати в інших країнах».
В оборонному відомстві зазначають, що для українських ВМС потрібно 8—10 кораблів такого класу. Відтак можна припустити, що принаймні до 2020 року в українських суднобудівників роботи вистачатиме. Крім цього, в Міноборони зазначають, що з економічної точки зору в подальшому був би вигідним для держави i продаж сучасних українських корветів на експорт.