І зарікалися львівські залізничники відновлювати рейси між українським Львовом та польським Перемишлем, і обіцяли влаштувати місцевим контрабандистам довічні канікули, але все ж таки пустили електричку між згаданими вище містами. Як розповіла «УМ» речник Львівської залізниці Лілія Кринична, новий електропоїзд вирушив у свій перший рейс 24 серпня, на День незалежності України. А півтора місяця до того залізничного сполучення Львів—Перемишль не існувало взагалі!
Нагадаю, що в липні цього року львівські залізничники були змушені скасувати міжнародний потяг № 75/76, оскільки зазнавали через нього серйозних збитків. Ні для кого не секрет, що деякі пасажири часто послуговувалися цим потягом, аби перевезти через кордон контрабанду. «Після постійного «перетрушування» цього поїзда Львівська залізниця змушена була витрачати сотні тисяч гривень на поточний ремонт понищених вагонів, — говорить Лілія Кринична. — Але через деякий час поїзд знову виглядав, наче після бойових дій».
Чому ж потяг регулярно ставав «інвалідом праці»? Річ у тім, що в плацкартних вагонах і в тамбурах існує багато технічних порожнин, які жодним чином не повинні цікавити пересічних пасажирів. Але контрабандисти примудрялися використовувати кожну шпарину. Люди розкручували бокові стінки, стелю, діставалися навіть до вентиляційних шляхів, аби сховати там цигарки та горілку. Купивши дешеве спиртне та курево на українській території, «бізнесмени» продавали товар полякам утричі дорожче. Люди отримували зиск від незаконних оборудок, а залізниця щороку зазнавала мільйонних збитків. Перевізник мусив і розв'язувати проблеми з митницею, і реагувати на закидити поляків, і регулярно ремонтувати вагони, які після кожного рейсу поверталися понівеченими...
Зрештою у залізничників увірвався терпець, і вони скасували багатостраждальний поїзд. Але через місяць «на численні прохання трудящих» сполучення відновили у вигляді невеликої (на 6 вагонів) реконструйованої електрички. Працівники компанії-перевізника сподіваються, що їм не доведеться шкодувати про цей крок, і цей електропоїзд не наживе «контрабандної» слави свого попередника. І попереджають, що будь-яке втручання у технологічні порожнини вагона пов’язане з ризиком для життя. Якщо пасажири, зриваючи пломби і відкручуючи гвинти, лізтимуть куди не треба, вони можуть бути неприємно вражені високою напругою (до 4 000 V), підведеної до нутрощів вагона...
За той тиждень, що електричка курсує між прикордонними містами, залізничники поки не знайшли слідів «злодійства» невгамовних контрабандистів. Але невідомо, на що перетвориться електричка через декілька місяців, коли її знову окупують бабці з цигарками і дядьки з горілкою.
Як розповіла «УМ» Лілія Криницька, позиція Львівської залізниці в цьому питанні однозначна — якщо пасажири знову будуть нівечити вагони, залізничники скасують не лише саму електричку, а й напрям Львів—Перемишль узагалі. Іншими словами, якщо контрабандисти втратять рештки совісті й здорового глузду, із Львова до Перемишля більш не ходитиме жоден залізничний транспорт! Перевізники сподіваються, що до цього не дійде...