Системне Iнтернет-телебачення

21.08.2007

                Телебачення — серйозний бізнес, і скільки б телекритики не критикували передачі на кшталт «Аншлагу» чи шоу Петросяна, скільки б глядачі не скаржилися на відсутність розумних, пізнавальних програм, єдиний критерій для власника телеканалу — прибутковість. Загроза інтернету для прибутковості друкованих ЗМІ і телебачення — це не міф, але й не крах. Канал «1+1» недавно створив Департамент нових напрямів бізнесу, який у червні і запустив новий проект — інформаційно-розважальний портал iPlus. На нього «плюси» покладають великі надії.

                Адже на цьому порталі а) не буде надокучливої реклами; б) деякі сюжети новин будуть повнішими, ніж у телеефірі; в) інформаційні випуски і розважальні програми можна буде переглянути в зручний для себе час. Уже зараз журналісти новин говорять, що працюють, тримаючи в голові формат iPlus також, принаймні цікаве відео, хороші синхрони, які не вміщаються у хронометраж новиннєвого сюжету, не пропадатимуть, як раніше, в архіві.

                — Ми провели дослідження, — розповідає керівник нових напрямів бізнесу каналу «1+1» Андрій Шеховцов, — яке показало, що молоді та активні українці, що є користувачами інтернету, взагалі на 25—30% менше дивляться телебачення. Всю необхідну інформацію та новини вони прагнуть отримувати саме з мережі. Портал iPlus надає їм цю можливість.

                — Андрію, що саме очікує на відвідувачів інформаційно-розважального порталу iPlus?

                — Вони зможуть прочитати останні новини та переглянути фото-відеоматеріали, пов'язані з ними. Переглянути в будь-який час інформаційні програми каналу. Навіть залишати свої коментарі та виставляти рейтинг статтям та фото. А ще — створювати власні профайли, вести блоги та завантажувати фото-відеоматеріали в розділі «Друзі та флірт». Великий плюс порталу — його оперативність. А для нас це ще одна можливість донести контент каналу «1+1» іншій аудиторії та іншим засобом. Як на мене , мати вибiр — це завжди добре. Особливо, якщо врахувати, що все це практично 24 години на добу 7 днів на тиждень.

                — Чи є якийсь критерій відбору матеріалів для порталу iPlus?

                — Звичайно, це актуальність, важливість та інтерес, який вони можуть представляти для відвідувачів. Я можу впевнено стверджувати, що це унікальний контент, який більш ніде не буде показаний. Зрозумійте, ми не намагаємося заповнити якусь певну, відведену нам, частку, а відбираємо найкраще. І це, зверніть увагу, — без «води» та довгої реклами. Викладаємо те, що з якихось причин не пройшло в ефір. Дивіться, випуск «ТСН» триває приблизно 45 хвилин. Це з рекламою, «ПроСпортом», текстами ведучого, «Погодою»,  на сюжети часу залишається мало. На порталі iPlus буде доступ до сирих матеріалів, відзнятих журналістами. При потребі, якщо ми побачимо, що ця тема цікава та її треба висвітлити більш широко, будемо включати повні версії відео, які можна буде переглянути. Адже на сайті нашого порталу ми не обмежені в часі і можемо показувати матеріали будь-якої тематики та тривалості. Тому наші депутати, влаштовуючи бійки та сварки під час засідань, хай не розраховують на те, що ці моменти все одно виріжуть і по телебаченню не покажуть. Вони можуть стати надбанням громадськості на сайті.

                — У чому конкурентна перевага порталу iPlus?

                — Я вважаю, наша конкурентна перевага в тому, що ми є перший у своїй категорії новинний портал, який поєднує відчуття телебачення і можливості інтернету.

                — Портал інформаційно-розважальний. Чим ви представите інформаційність, а чим розважальність?

                — Інформаційна частина порталу iPlus насамперед включатиме програми власного виробництва каналу «1+1» — це «ТСН», «ТСН.Проспорт», авторські програми, ток-шоу. Також новини з інтернету, інформагенцій, преси. Розважальна частина поки що представлена проектом «Друзі та флірт», про який я вже говорив. Але в майбутньому є в нас ідея спробувати реалізувати проект «Мої власні новини» або «Стань учасником виробництва новин». Ми плануємо до кінця року логічно інтегрувати в наш портал розважальні програми каналу. Наприклад, зробити окремий розділ «Камеді клаб». Зараз це існує поки що у вигляді банера, який «висить» на порталі, і людина переходить через нього до «1+1 ТВ». Розважальність буде включати в себе як «Танці з зiрками», які поки є окремим сайтом, а також усi новi проекти у цьому жанрi. Плануємо використовувати програму каналу «Самый умный» — на осінній сезон маємо допомогти їм обновити своє представництво в інтернеті.

                — Чим взагалі зумовлене створення Департаменту нових напрямів бізнесу на каналі «1+1»?

                — Завданнями, які ставлять перед нами акціонери компанії, а саме — поступове перетворення «1+1» з телевізійної на повноцінну медійну компанію. «1+1 International» та інтернет-проекти — це основні напрями, які зараз розвивають міжнародне мовлення каналу. Попереду — створення контенту для мобільного телебачення.

Ірина ПОТАПЕНКО.