Більшість людей старшого покоління вважає, що розум і молоді роки — речі несумісні, але Державна програма роботи з обдарованою молоддю доводить, що науково-творча молодь є, цим самим вказуючи на необхідність створення установи Інституту обдарованої дитини, яка б мала на меті забезпечувати підтримку молоді (до 17—18 років), створюючи умови для її творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку.
Окрім того, Олександр Ляшенко, головний учений секретар Академії педагогічних наук, підмітив, що ця наукова установа буде відігравати не лише організаційну роль, а й видаватиме матеріали, посібники, спрямовані на забезпечення розвитку наукового потенціалу школярів.
Найтісніше інститут буде співпрацювати з Малою академією наук, що вже зараз активно проводить наукові конкурси, де кожний школяр, починаючи з дев'ятого класу, а у деяких випадках навіть із восьмого, має змогу захистити свій власноруч досліджений науковий проект у тій чи іншій сфері. Окрім того, планується залучити до співпраці з інститутом й організаторів шкільних, районних, міських олімпіад. «Фактично це буде сформований науковий осередок, де, до того ж, відбуватимется комплексне дослідження проблем обдарованості», — роз'яснив Олександр Ляшенко. Ідея створення такого інституту висувалася вже давно Міністерством освіти та науки й Академією педагогічних наук. І лише розпорядженням Кабміну від 8 серпня було підтверджено заснування цього Інституту. Його основою стала Державна програма роботи з обдарованою молоддю 2006—2010. Тепер ця наукова установа пiдпорядкована Академії. Власне, саме їй уряд доручив затвердити статут і структуру Інституту обдарованої дитини, визначити видатки, пов'язані iз забезпеченням його діяльності. За словами Олександра Ляшенка, проект буде повністю державним, а витрати здійснюватимуть у межах видатків, передбачених для академії в державному бюджеті.
У Міністерствi освіти та науки вважають актуальним створення такого iнституту, бо склалася критична ситуація з поповненням національної науки молодими кадрами. «Уже сьогодні «старіння» української науки негативно позначається на інноваційно-технологічному розвитку держави», — йдеться у Державній програмі роботи з обдарованою молоддю 2006—2010.
Дарина КОНОВАЛОВА.