Мелані Гріффіт не любить, коли згадують про її вік, і дуже ображається, якщо їй пропонують рекламувати креми від зморшок. Акторка не вагаючись вдається до послуг пластичних хірургів, аби виглядати привабливішою і, головне, молодшою за свої роки. «Якби вони змогли після підтяжки шкіри відрізати мою голову й пересадити на тіло юної дівчини — я б на це залюбки пішла», — каже Гріффіт. Вона запевняє, що «деякі жінки у 50 виглядають значно краще, ніж у 30» і стверджує, ніби її i досі запрошують на ролі жінок, яким іще не виповнилося 40... Але вчора Мелані відзначила всі 50. Забагато... Єдина втіха — поруч був коханий чоловік. Єдина річ, якої Мелані Гріффіт боїться навіть більше, ніж старості, — це втратити його, Антоніо Бандераса. А він, між іншим, якраз сьогодні відзначає 47-річчя.
Хічкок подарував ляльку у вигляді мами в труні
Звісно, самою лише турботою про зовнішній вигляд життя Мелані Гріффіт не обмежується. Вона чудова дружина й мати і, що головне, справді добра актриса. Хоча колись усе було дещо інакше, і перспективна дівчина цілком могла поповнити лави нарко-й алкозалежних колег, які не спромоглися побороти згубну пристрасть і опинилися на маргінесi не лише Голлівуду, а й суспільства.
Мелані, мабуть, на роду було написано стати актрисою, адже навіть ім'я їй дали на честь «кіношного» персонажа. Ще б пак, адже мама майбутньої номінантки на «Оскар», красуня Тіппі Гедрен була музою самого Альфреда Хічкока. Коли в неї народилася донька, Тіппі назвала дівчинку ім'ям своєї героїні у знаменитому хічкокiвському фільмі «Птахи». Щоправда, потім режисер і муза розсварилися, і добрий дядя Хічкок запам'ятався Мелані тим, що подарував ляльку у вигляді її матері, яка... лежить труні.
Свого батька, успішного й багатого бізнесмена, маленька Мел майже не бачила — Пітер із Тіппі розлучилися, коли дівчинці було чотири роки, і роз'їхалися по різних містах. Донька залишилася з мамою, яка переїхала до Каліфорнії, поближче до Голлівуду. Ну ким могла стати Мелані, якщо не актрисою?
Її мати, щоправда, після розриву із Хічкоком знімалася в кіно значно рідше, зате неабияк захопилася діяльністю із захисту тварин. Власне, саме в художньо-документальному фільмі про африканських тварин «Рев», який знімали аж 11 років, Мелані вперше з'явилася на екрані. Першими «серйозними» ролями актриси були німфетки у стилі Лоліти — режисери дивувалися, що така юна дівчинка вміє так еротично розстібати блузку, вигинати стан, пускати бісики чоловікам... А що дивуватися, якщо вже в 14 років Мелані переїхала у квартиру на вісім років старшого за неї актора Дона Джонсона (вони познайомилися на знімальному майданчику фільму «Експеримент Гаррада»).
Злет і нове падіння «Ділової жінки»
Коли Мелані виповнилося 18, молоді люди одружилися... щоб уже через рік розлучитися. Гріффіт подорослішала, стала більше зніматися, і їхні стосунки якось потроху зійшли нанівець.
Спершу здавалося, що це розлучення не вплинуло на актрису, яку вже тоді називали «однією з найбільших надій Голлівуду». Але насправді це було не так: Мел перебувала в постійному емоційному напруженні і, щоб якось його зняти, почала приймати наркотики. До того ж дівчина завжди полюбляла міцні алкогольні напої, і якщо сімейне життя її ще якось стримувало, то, ставши «холостячкою», Гріффіт «відірвалася» на повну.
Піком цього етапу її життя стала аварія: у 1980 році в дошку п'яну актрису, яка буквально виповзла з ресторану, збив автомобіль. Медики констатували: Мелані не лише просякнута алкоголем, як чіп, а й добряче нанюхалася кокаїну.
Хоч як це дивно, але цей випадок вплинув на дівчину позитивно. По-перше, вона залишилася живою — як стверджують лікарі, тільки завдяки тому, що була напідпитку. А по-друге, збагнула, що час уже братися за розум. І таки взялася. Тож хай там що плескають злі язики, але Мелані Гріффіт — сильна жінка.
І розумна. Бо збагнула, що самого лише таланту і старої слави замало, аби знову заслужити повагу режисерів і глядачів. Тим паче, що німфетка, якою вони за звичкою бачили Мел, давно виросла. Актриса звернулася по допомогу до Стелли Адлер — відомої викладачки акторської майстерності, чиїми учнями були навіть Марлон Брандо і Роберт Де Ніро. Хтозна, що їй більше допомогло — «дресирування» Стелли чи вроджена сексапільність, але в еротичному фільмі Браяна Де Палми «Пiдставне тiло» Мелані «реанімувала» свою кар'єру, закріпивши її «Дикою штучкою». А у відповідь на закиди, що, крім як «світити» всіма частинами тіла, вона нічого й не вміє, Гріффіт зіграла у картині «Ділова жінка» секретарку, яка пробивається на верхівку кар'єрної драбини завдяки власному розуму. За цю роль актриса отримала премію «Золотий глобус» і номінацію на «Оскара».
Але успіх у кіно не утримав її від проблем в особистому житті. Другий шлюб — із актором Стівеном Бауером, від якого у Мел є син Александр, також виявився невдалим і розпався невдовзі після одруження. І все повторилося по-новій: Гріффіт знову почала вживати наркотики.
Цього разу її врятував бурхливий роман... із Доном Джонсоном. На свіжій хвилі почуттів вони з Доном у 1989 році навіть знову одружилися й «народили» доньку Дакоту. Але склеїти розбитого глека не вдалося, і другий розрив був уже остаточним.
Здавалося б, тут Гріффіт і кінець — геть зіп'ється, тим паче що й у кар'єрі почалися проблеми: її фільми початку 1990-х складно назвати успішними. Але цього разу все завершилося добре. Адже після всіх своїх любовних розчарувань Мелані нарешті зустріла своє справжнє кохання.
«Двоє — це занадто», але «здраво»
Гарячий іспанський мачо Антоніо Бандерас побачив її ще задовго до того, як вони з Мел опинилися на одному знімальному майданчику фільму «Двоє — це занадто». «Я тоді вперше потрапив у Голлівуд, — згадує суперпопулярний нині актор. — І побачив Мелані — в білій сукні, з перлами навколо чарівної шиї. Вона була такою красивою, такою сліпучою. Я таких прекрасних жінок ніколи не бачив! Але я тоді про неї не міг і мріяти...».
Гріффіт захопленого іспанця тоді навіть не помітила — її другий шлюб із Джонсоном на той час іще був щасливим. Між іншим, Бандерас також був одружений з іспанською актрисою Аною Лесою, і кінозіркою він став не в останню чергу завдяки їй. Але від долі, мабуть, не втечеш.
Попри те, що з минулої зустрічі зі «сліпучою» красунею минуло близько п'яти років, побачивши Гріффіт знову, Бандерас не зміг стримати хвилювання. І так рознервувався, що замість передбачених їхнім діалогом слів спитав, скільки Мелані років. А ми ж із вами знаємо, що цього запитання актриса не любить найбільше у житті. Тому нахабного молодика обурена жінка просто «послала». І все — обоє вони «пропали».
Мелані що — вона на той час уже давно була втретє розлученою. А от у сім'ї Антоніо після восьми років спільного життя закипіли неабиякі пристрасті. Спершу розгнівана Ана била на голові «благовірного» тарілки, кидала в нього вазами і погрожувала розлучниці страшними каліцтвами. А потім, побачивши, що чоловіка все одно не поверне (він уже переїхав до Мелані), пристрасна іспанка вирішила помститися закоханим, не даючи Бандерасові розлучення. Та хоч як Ана Леса казилася, хоч якими «епітетами» наділяла зрадника в інтерв'ю журналістам, Антоніо лише примирливо заявляв, що дуже цінує її як жінку і хоче «залишатися добрими друзями».
Зрештою Леса здалася — добрячий шмат на той час уже чималеньких Бандерасових статків плюс триста тисяч доларів щорічного утримання переконали Ану підписати документи про розрив шлюбу, і Антоніо став вільним.
Вони з Мел негайно одружилися — тихо і скромно, без зайвих «понтів», а через кілька місяців Гріффіт народила донечку Стеллу. Як іронізували недоброзичливці, вона для того й завагітніла, щоб уже напевне прив'язати Бандераса до себе. Але це дурниці, бо, по-перше, зберегти минулі шлюби Мелані не допомогли й діти, а по-друге, до зустрічі з Антоніо вона зареклася народжувати втретє. Не через вік, а зі страху остаточно втратити колись звабливі форми. Річ у тім, що Мел схильна до повноти, і якщо після перших пологів їй вдалося досить швидко повернути струнку фігуру, то зайву вагу, набрану під час вагітності Дакотою, повністю здолати так і не вдалося, до того ж усе тіло взялося некрасивими «розтяжками». І те, що після знайомства з Бандерасом усі ці «жахи» для Мелані відійшли на задній план, доводить: Стелла — дитя справжнього кохання.
Сімейне щастя
Звісно, не все у їхній сім'ї — як і в будь-якій іншій — так уже безхмарно. Маючи «пунктик» на своєму вікові (Антоніо молодший на три роки), Мел не лише схибнулася на омолоджувальних процедурах і пластичній хірургії, а й замучила Бандераса ревнощами. Був час, жінка ходила за ним назирці ледве не до туалету, і шаленіла, бачачи, як Бандерас обнімається чи, не дай Боже, цілується з партнеркою під час зйомок чергового фільму. А він терпів. За весь час їхнього спільного життя з Мелані жодному папараці так і не вдалося підловити одного з найсексуальніших чоловіків світу на зраді. Не тому, що Антоніо так добре ховається. Схоже, він і справді не зраджує дружину. «А навіщо? — дивується гарячий мачо. — Вона ж у мене найкраща, і ніхто інший мені не потрібен».
ПРЯМА МОВА
Антоніо Бандерас про...
численні пластичні операції Мелані:
— Я приймаю її такою, якою вона є. Байдуже, якого розміру в неї груди і скільки зморшок навколо очей. Я просто кохаю її і хочу віддати цій жінці всю любов, на яку тільки здатен. Якщо мені це вдасться — я буду найщасливішим чоловіком на Землі. Якщо ні... Я дам їй свободу.
Мелані Гріффіт про...
гарячу іспанську кров Бандераса:
— О, він справжній латинос! Коли одного разу папараці сфотографували, як я вечеряю з добрим другом, і підписали ці фото «у Мелані інтрижка» чи щось таке, я думала, він уб'є тих журналюг! Хоча Антоніо, звісно, знав, що в мене нічого «такого» з тим чоловіком бути не може, та однаково я тепер більше не вечеряю на самоті з чужими чоловіками. І він, звісно, також із жінками, окрім мене, сам не лишається. Ми взагалі обоє страшенно ревниві. І ми дуже, дуже одне одного кохаємо.
жовту пресу:
— Це не журналістика, це — кілери й паразити. Вони ніколи не пишуть правди, і мені здається, отримують насолоду від того, що роблять людям боляче. Цікаво, коли вони пишуть якусь гидоту чи намагаються розсварити відоме подружжя, «вкидаючи» інформацію про зраду абощо, вони думають про те, як почуваються діти цих людей?
дітей і своїх «колишніх»:
— Мої діти — це моє щастя. Я б хотіла народити Антоніо ще багато дітей, але раніше Бог не дав, а тепер, на жаль, уже навряд чи вийде. Ми намагаємося проводити разом із нашими доньками й сином (а вони всі для нього як рідні) якомога більше часу, хоча з огляду на акторський графік це, звісно, й нелегко. Втім старші діти вже досить дорослі...
До речі, у мене з їхніми татами чудові стосунки, ми залишилися друзями. І з дружиною Дона [Джонсона] я товаришую. Іноді ми всі збираємося разом на сімейні пікніки, бо мої колишні чоловіки — вони класні. Але Антоніо все одно найкращий.
Найвідоміші фільми Мелані Гріффіт, найкращі і невдалі ролі
+ «Підставне тіло» (1985, номінація на «Золотий глобус» за кращу жіночу роль другого плану)
+ «Дика штучка» (1987, номінація на «Золотий глобус» за кращу жіночу роль)
+ «Ділова жінка» (1989, премія «Золотий глобус» за кращу жіночу роль; номінація на «Оскар»)
+ «Дівчата Буффало» (1996, номінація на «Золотий глобус» за кращу жіночу роль другого плану в телефільмі)
+ «Проект 281» (2000, номінація на «Золотий глобус» за кращу жіночу роль другого плану в те лефільмі)
- «Вогнище марнославства» (1991, номінація на «Золоту малину» за найгіршу жіночу роль)
- «Світло в пітьмі» (1993, лауреат «Золотої малини» за найгіршу жіночу роль)
- «Уроки кохання» (1994, номінація на «Золоту малину» за найгіршу жіночу роль)
- «Скеля Малхолланд» (1997, «Золота малина» за найгіршу жіночу роль другого плану)
- «Двоє — це занадто» (1997, номінація на «Золоту малину» за найгіршу жіночу роль)
- «Жінка без правил» (2000, номінація на «Золоту малину» за найгіршу жіночу роль)
- «Шалений Сессіл Б.» (2000, номінація на «Золоту малину» за найгіршу жіночу роль)