За чотири з половиною роки Київський метрополітен виросте вдвічі. Про це вчора розповів його начальник Петро Мірошников. За цей період планується збудувати 20 нових станцій, 20 кілометрів колії та два нових депо. Дванадцять із цих станцій складуть нову, четверту, гілку від вулиці Глибочицька через новий міст метро і до густонаселеного житлового масиву Троєщина. «Синя лінія» за цей час приросте новими чотирма станціями від «Либідської» в напрямку Національного експоцентру. І нарешті планують відкрити станцію-«привид» «Львівська брама», яка вже майже готова, але стоїть темною пусткою між «Лук'янівською» та «Золотими Воротами». Компанія «Метробуд» не впорається з такими темпами й обсягами планiв сама, тож зараз ведуться переговори з найбільшими світовими будівниками підземок, які візьмуть участь у тендері на розбудову київського метро.
«Троєщинська» гілка буде найсучаснішою в київському метро. По-перше, її повністю обслуговуватимуть вагони на змінному струмі, що значно зекономить електроенергію, до того ж нові вагони самі генерують електрику, коли гальмують. Вагони, швидше за все, будуть західних фірм, позаяк ні російські, ні українські виробники ще не «доросли» до таких технологій. Станції нової гілки матимуть довші платформи і потяги на шість вагонів. Одна станція «глибокого закладення» буде на глибині близько 30 метрів, ще одну закладуть неглибоко, а решта будуть на поверхні. Провести метро на Троєщину коштує близько 5,7 мільярда гривень.
До речі, за законом фінансування будівництва метро здійснюється лише за рахунок бюджету: 85% — з місцевого, 15% — з державного. Як зазначив пан Мірошников, метрополітен у всьому світі — дотаційний вид транспорту. «Навіть лондонське метро, де проїзд коштує наших сорок гривень, цього року збанкрутувало, — каже він. — Поки що влада надає нам дотацiї, і якщо так буде й надалі, то тариф на проїзд у київському метро так і залишиться п'ятдесят копійок — тобто найнижчим у світі». При цьому пан Мірошников зазначив, що такий інтенсивний пасажиропотік, як у нас, є хіба що в московській підземці.