Пожежа, що сталася на львівській нафтобазі минулої п'ятниці, стала справжнім яблуком розбрату між рятувальниками МНС та Львівською залізницею. Обидва відомства сперечаються, хто більше доклав зусиль у справу гасіння масштабної пожежі. Ще в п'ятницю прес-служба Львівської залізниці розповсюдила повідомлення, що інформація Головного управління МНС у Львівській області про те, ніби «пожежу гасили 16 машин спецтехніки та 95 чоловік особового складу МНС» — очевидне перебільшення. А в самій НП активну участь брали залізничники — два спецпотяги зі станцій Львів та Стрий, а також 30 залізничників. При цьому «працівники МНС частково допомагали залізничним вогнеборцям, але значно меншою чисельністю».
Ця заява, природньо, викликала обурення серед рятувальників МНС, які першими отримали інформацію про пожежу (о 5.55 год.) і відразу ж виїхали на місце НП. Водночас диспетчер служби «01» через диспетчерську службу залізниці відразу викликав пожежний потяг. О 6 годині 15 хвилин на місці пожежі вже були зосереджені всі чергові сили пожежників Львівського гарнізону — 16 одиниць основної та спеціальної пожежної техніки та 95 чоловік особового складу. Керівництво гасінням пожежі особисто взяв на себе начальник Головного управління МНС у Львівській області Сергій Дмитровський. Він о 6 годині 29 хвилин через оперативну диспетчерську службу Головного управління МНС «дав ПОВТОРНИЙ запит на скерування пожежного потягу Львівської залізниці до місця пожежі», наголошує Центр пропаганди обласного управління МНС. А о 6 годині 48 хвилин зробив ще один запит до Львівської залізниці про скерування пожежного потяга. Увесь цей час пожежники боролися з вогнем, або, як трактує Львівська залізниця, «частково допомагали залізничним вогнеборцям». І лише близько 7-ї години, коли пожежа була локалізована, до місця події нарешті прибув пожежний потяг. За його допомогою відбуксирували три вцілілі цистерни від палаючих та подали два стволи на гасіння і охолодження цистерн. Прокоментувати претензії колег ми попросили начальника прес-служби Львівської залізниці Лілію Криницьку. «Все,що ми мали сказати, ми сказали в тому повідомленні, — сказала «УМ» пані Лілія. — А в інформаційні війни ми встрявати не будемо. Наразі ж чекаємо висновків компетентних органів про причини того, що сталося на нафтобазі».
Тим часом Львівська міжрайонна транспортна прокуратура, розглянувши матеріали перевірки за фактом пошкодження цистерн та загоряння нафтопродуктів, порушила кримінальну справу за частиною 2 статті 276 Кримінального кодексу України (порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного транспорту, якщо вони заподіяли велику матеріальну шкоду), повідомила агенція «Гал-info». Адже в чому і еменесники, і залізничники одностайні, так це в тому, що на нафтобазі були порушені всі можливі заходи безпеки. Зокрема, рятувальники нарікали на недостатній запас води та піноутворювача на підприємстві. А залізничники стверджують, що на об'єкті залізничне полотно перебувало в неналежному стані (зокрема, на під'їзній колії були замазучені та зарослі травою рейки). І хоча колія перебуває на балансі залізниці, проте її утримання та очистка — обов’язок підприємства, яке її використовувало.
А ТИМ ЧАСОМ...
Ще одна залізнична катастрофа
Учора у Харківській області, в районі станції Прокоф'євка, зійшли з рейок 10 порожніх залізничних вагонів вантажного потяга, повідомило МНС України. За попередніми даними, жертв немає.