Великої біди могла наробити пожежа, що вчора рано-вранці сталася на нафтобазі по вулиці Пластовій у Львові. Як повідомляє співробітник Центру пропаганди Головного управління МНС у Львівській області Іванна Галушко, через неправильну подачу вагонів машиністом маневрового потяга зіткнулися дві цистерни з пальним. Унаслідок цього в одній із них утворилася пробоїна. Пальне почало витікати, а потім зайнялося. За словами фахівців, утворилася реальна загроза вибуху ємностей із авіаційним паливом, розташованих за якихось десять метрів від вогню.
Коли перші рятувальники прибули на місце, масштаби аварії вражали — дванадцять цистерн із високооктановим пальним перебували у небезпечній зоні, а п'ять із них горіли, крім цього, вогонь перекинувся на сусідній ангар із нафтопродуктами. Пожежа отримала найвищий статус небезпеки і на місце пригоди стягнули чималі сили: 95 львівських рятувальників та 16 спецавтомобілів. Упоратися з вогнем пожежникам, які ще недавно ліквідовували наслідки фосфорної аварії в Ожидові, вдалося за дві години. По суті, вони врятували місто, адже, як зазначив начальник Головного управління МНС у Львівській області Сергій Дмитровський, «якби бензин і нафтопродукти вибухнули, полум'я охопило б половину Львова, адже нафтобаза розміщена поблизу потужних підприємств, таких як лакофарбний завод та інші». Дії рятувальників Сергій Дмитровський назвав справжнім героїзмом. «Люди діяли злагоджено і професійно в умовах високих температур, ніхто не ховався і не відступив назад, хоч як страшно це не виглядало. Я вдячний їм за їхню нелегку, титанічну працю», — зазначив він.
Стовп чорного диму з нафтобази бачили ті мешканці Львова, які вранці добиралися на роботу (пожежа сталася близько 5.30 ранку, а загасили приблизно о 7.30). Як повідомляє прес-служба Львівської міської ради, небезпеки для населення немає. У зв'язку з північним напрямком вітру дим від загоряння не поповз на житловий масив, а перемістився у бік промислової зони — до ТЕЦ-2.
Тим часом, як повідомляє «Львівський портал», обласна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій під керівництвом Валерія П'ятака, яка виїжджала на місце пожежі, доручила міліції провести розслідування щодо дій певних осіб, стану пожежної безпеки і головних причин пожежі. За словами пана П'ятака, треба вирішувати й питання щодо дислокації таких підприємств у місті. Адже, зазначають у Центрі пропаганди обласного управління МНС, на території нафтобази були порушені чи не всі необхідні для роботи з паливно-мастильними матеріалами вимоги. Пожежна водойма лише на половину заповнена водою, запаси піноутворювача навіть на половину не відповідають встановленим нормам, територія захаращена тощо. І це на об'єкті підвищеної небезпеки!
До речі, Міністерство транспорту поспішило відкараскатись від злощасних цистерн. Учора прес-служба відомства розповсюдила коментар, де зазначила: «Багато великих промислових підприємств, зокрема хімічних, мають свої ВЛАСНІ (виділено прес-службою. — Авт.) під'їзні колії та рухомий склад, але не є ліцензованими перевізниками. Згідно з дорученням Міністерства транспорту, датованого 27 липня 2007 року, триває позачергова перевірка технічного стану під'їзних, транспортних засобів, місць виконання вантажних операцій, умов перевезення небезпечних вантажів у відправників та одержувачів небезпечних вантажів. Міністерство готує реєстр вищезгаданих під'їзних колій із визначенням власника та результатами перевірок».