Доповісти про стан справ із завершенням робіт з очищення території під Ожидовим від фосфору та ймовірних причин аварії потяга до місцевих нардепів приїхали міністр з надзвичайних ситуацій Нестор Шуфрич і віце-прем'єр-міністр Олександр Кузьмук. Головний месидж, який озвучив останній посадовець, — ліквідація завершена у встановлений Президентом Віктором Ющенком десятиденний термін. «Потяг із фосфором має спеціальний статус і зараз прямує до державного кордону України, — наголосив Кузьмук. — Ми це зробили. І зробили на межі неможливого!» Вчора, за словами віце-прем'єр-міністра, також мав бути підписаний ліквідаційний акт, а територію аварії повинні були очистити і передати селищній раді. Олександр Кузьмук визнав перед депутатами, що інформування населення проводилося не в достатньому обсязі, а тому цей момент теж можна занести до прорахунків уряду. Також віце-прем'єр-міністр додав, що ніхто з військовослужбовців, які займалися ліквідацією наслідків катастрофи, не постраждав.
Підтримав у цьому питанні колегу по уряду і Нестор Шуфрич, який розгледів у катастрофі на Львівщині і позитивний момент. «Тут є певний символізм. Аварію, що сталася на Західній Україні, остаточно буде ліквідовано на східних ділянках кордону». Отож не буде дивним, якщо «регіонали» на підставі цього заговорять і про те, що змогли досягти втілення в життя гасла «Схід і Захід — разом». Водночас Нестор Іванович порадів, що медики не виявили у крові рятувальників фосфору. «Діагноз отруєння продуктами горіння фосфору ліквідаторам аварії не поставили тому, що, як пояснили мені військові медики, у крові ліквідаторів не було виявлено фосфору».
Наскільки ця інформація відповідає дійсності, важко сказати. Досі ходили вперті чутки, що медикам просто надійшла вказівка з Києва у жодному разі навіть не згадувати у виписці з лікарні слово фосфор. Підтвердив перед депутатами облради ці підозри і начальник головного управління МНС у Львівській області Сергій Дмитровський, який наголосив: перші еменесники працювали без жодних захисних костюмів чи засобів хімзахисту. «Вони просто їх не мали, оскільки матеріально-технічна база наших рятувальних підрозділів недостатня». Відтак можна припустити, що влада знову намагається замовчати правду.
Водночас начальник державного територіально-галузевого об'єднання «Львівська залізниця» Михайло Мостовий розповів депутатам, що цистерни таки були перевантажені фосфором і показник сягав від 2,7 до 3,5 тонни. Однак це не могло стати єдиною причиною аварії, оскільки перевантаження у жодному з вагонів не перевищувало норми його вантажопідйомності. Хоча, за словами Мостового, деякі незрозумілі речі з резервуарами справді були зафіксовані. «На місці аварії виявлено, що на п'ятій цистерні був зірваний клапан, а на інших — просто заварені. Це встановили криміналісти», — запевнив він і додав, що саме це могло призвести у будь-який момент до надлишкового тиску в них.
Однак катастрофа сталася не через клапани, відтак і претензій тут бути не може. А ось те, що залізниця не видавала ліцензію на експлуатацію цистерн 1973 року випуску, дає підстави позиватися із страхувальниками за відшкодування збитків, що, судячи з відмови компенсувати їх казахською стороною, «Укрзалізниця» і робитиме.