Керівник харківської підземки Сергій Мусєєв пропонує вже вдруге за останній рік підвищити ціну одного метрополітенівського жетона. Цього разу з 75 копійок до 1,12 грн. І це при тому, що навіть теперішня вартість проїзду є найвищою в Україні. До того ж сама «пропозиція» пана директора супроводжується легким шантажем. Мовляв, у разі, якщо облдержадміністрація не дасть «добро» на новий тариф, підземка змушена буде скоротити інтервал руху електричок, їхню кількість і навіть заради економії частково відключатиме ескалатори.
На месидж Сергія Мусєєва днями відреагував голова облдержадміністрації Арсен Аваков. Він говорить, що наразі від метрополітену не отримував із цього приводу жодних офіційних заяв. Для того ж, аби управлінці могли розглянути цінову проблему, підприємство повинно було надіслати їм близько двох десятків документів, включаючи економічні розрахунки. Натомість керівники підземки розгорнули у пресі жваву заочну полеміку і направили лист до міністра транспорту та зв'язку Миколи Рудьковського, в якому просять вплинути на незговірливу облдержадміністрацію. Той із відповіддю не забарився, але ще більше сплутав метрополітенівські карти. За словами Арсена Авакова, міністр у своєму посланні однією з причин імовірного підвищення ціни називає той факт, що держава сьогодні не виділяє потрібну для компенсації пільгових перевезень суму. «Абсурд, — каже «губернатор». — Подібного листа я надсилав Рудьковському теж. І бачу в його листі цілі абзаци, скопійовані з мого».
Але справа, звісно ж, не в управлінському плагіаті. Арсен Аваков каже, що харківські підприємства електротранспорту, згідно з розрахунками економістів, мали б отримати за пільгові перевезення цього року 221 мільйон гривень. Але натомість у державному бюджеті для регіону передбачили суму в п'ять разів меншу. Тобто всього лише 18 відсотків від необхідного обсягу. Звідси — численні проблеми, у тому числі й метрополітену. Проте чи варто ці негаразди знову вирішувати за рахунок пасажирів? Уже після останнього подорожчання жетона, за даними статистики, кількість бажаючих скористатися послугами підземки помітно знизилась. «Я теж хочу допомогти метрополітену, — говорить пан Аваков. — Але не так, щоб він перетворився на транспорт, подібний до «Мерседеса» — той існує, проте їздять на ньому одиниці».
Голова облдержадміністрації каже, що одразу після виборів ініціюватиме перегляд статті держбюджету, аби отримати необхідні кошти на оплату проїзду пільговиків. Якщо ж клопотання залишиться без відповіді, управлінці області спробують вирішити цю проблему в суді. Не виключає Арсен Аваков і зміну керівника підземки. Мовляв, якщо Сергій Мусєєв і надалі спекулюватиме ціновою темою і погрожуватиме пасажирам майбутніми незручностями, його відставка стане питанням часу.