Вирушати в дорогу на ніч — цілком логічно. Переночував у поїзді, а вранці — вже на місці призначення. Одначе «Укрзалізниця» вважає таке використання рухомого складу неефективним, і впродовж 2008—2009 років має намір збільшити кількість денних поїздів на 30 відсотків. Як пояснює заступник генерального директора «Укрзалізниці» Анатолій Слободян, якщо поїзд рухається тільки вночі, то лише третину доби він перебуває у русі, а решту часу стоїть у пункті формування. «Якщо шлях проходження становить близько 9 годин, то простоює поїзд 12 годин, віднімаючи час на його прибирання і післярейсове обслуговування», — каже він. Тож поїзди, які прибули вранці, не повинні чекати вечора, щоб відправлятися в зворотний рейс. Таким чином за добу здійснюватиметься повний обiг вагонів поїзда, зазначає УНІАН.
Анатолій Слободян погоджується, що наразі українці все ж надають перевагу поїздкам уночі. Воно й зрозуміло, адже в дорозі доводиться проводити досить тривалий час. Скажімо, поїзд №105—106 «Київ—Одеса», який цьогоріч почав слідувати і вдень, не користується великою популярністю в пасажирів. Його завантаженість становить усього 13-15 відсотків. Та як показує європейський досвід, у країнах Заходу денні поїзди — цілком звична річ. До того ж в Україні є попит на залізничні перевезення. «Тому ми прийняли рішення, що пересувний склад повинен працювати, а не стояти. Нам потрібно поміняти психологію пасажира», — додає Анатолій Слободян. Правда, щоб цю психологію поміняти, пасажиру доведеться забезпечити відповідний рівень комфорту: кондиціонери у вагонах (якщо без них ще якось можна їхати уночі, то задихатися серед білого дня знайдеться небагато бажаючих), можливість харчуватися, подивитися телевізор. Однією економією на постелі тут пасажира не спокусиш...
До речі, в графіку цього року «Укрзалізниця» вже передбачила введення додаткового денного поїзда «Київ—Львів».