Презентація першого екземпляра нового пасажирського літака марки «Боїнг» — Dreamliner — відбулася позавчора на заводі в місті Еверетт у штаті Вашингтон, повідомляє Бі-Бі-Сі. Церемонія пройшла з небаченим розмахом за присутності 15 тисяч осіб та з прямою трансляцією на дев'яти мовах на 45 країн світу по телебаченню та інтернету. Окрім того, «Боїнг» орендував футбольний стадіон у Сієтлі, де зібралися ветерани корпорації, представники компаній-покупців та постачальників окремих вузлів. На велетенському екрані звідти можна було спостерігати за тим, що відбувається в Еверетті. Подібні точки були влаштовані в десятках місць по всьому світу. Презентація була призначена на 8 липня: з огляду на те, що в США скорочене написання цієї дати подається як 7/8/07, а модельний номер Dreamliner'а («Літака мрії») — 787.
Продемонстрована машина є першою з шести, які призначені для льотних випробувань. Перший політ нової моделі «Боїнга» планується на серпень-вересень цього року. В експлуатацію лайнер надійде в травні наступного року, а першим його отримувачем стане японська авіакомпанія «Олл Ніппон ейрвейз». Така честь випала японцям за те, що вони першими зробили замовлення відразу на 50 нових машин. А загалом на цей час уже замовлено 677 штук «Боїнгів-787», і всі нові замовлення корпорація може виконати не раніше 2015 року.
«Боїнг-787 Dreamliner» є середньофюзеляжним лайнером, який розрахований на далекі перевезення. Цей легкий та міцний літак частково виконаний з принципово нових матеріалів: на 50 відсотків — з оптоволокнистих композитів, на 20 відсотків — із алюмінію, на 15 відсотків — із титану, на 10 відсотків — зi сталі та на 5 відсотків — з інших матеріалів. Корпорація «Боїнг» наголосила, що 787-ма модель буде першою у світі повітряною машиною, яка збудована головним чином з композитних матеріалів, а не металу. Завдяки легкості літак споживатиме приблизно на 20 відсотків пального менше, порівняно з аналогічними моделями. Окрім того, оптоволокна більш легкі та міцні. Літак випускатимуть у трьох модифікаціях, які відрізняються за кількістю пасажирів (від 210 до 330) та за дальністю польоту.
Корпорація розраховує завдяки цій моделі перемогти у конкурентній боротьбі з європейським лайнером A380 концерну «Ейрбас».