Конкретні рішення були прийняті учора на спільній нараді Київської міської державної адміністрації й Головного управління Державтоінспекції столиці. По-перше, вже в цьому році МВС збирається поновити роботу шести контрольно-пропускних пунктів ДАІ на в'їздах у Київ (нагадаємо, що чимало КПП припинили свою роботу два роки тому, як «осередки хабарництва», згідно з рішенням тодішнього керівника МВС Юрія Луценка). Тепер ситуація змінюється з точністю до навпаки.
За словами начальника служби організації дорожнього руху Главку ДАІ в м. Києві Володимира Камського, поновлять майже усі колишні стаціонарні пости ДАІ навколо столиці, але, в першу чергу, йдеться про шість об'єктів на в'їздах із боку Житомирського, Обухівського, Вишгородського, Одеського, Броварського й Бориспільського напрямків. Пан Камський каже, що для цього в ДАІ вже створюється окремий підрозділ із 92-х чоловік, які будуть охороняти громадський порядок саме на цих напрямках.
Але є й інші завдання: ДАІ визнає, що раніше ці пости працювали неефективно, тому й пропонує створити біля постів транспортні термінали - комплекси з об'єктами сервісу, автозаправними станціями, станціями техобслуговування й стоянками з охороною. Процес уже пішов: під час наради в.о. заступника голови КМДА Іван Салій одразу доручив комунальному підприємству «Київшляхсервіс» чітко визначити земельні ділянки для розміщення цих постів й оформити їх передачу в користування МВС.
Інше спільне рішення: КМДА ініціювала, а ДАІ підтримала ідею введення фіксованих зупинок на вимогу для маршрутних таксі. За словами пана Салія, вже найближчим часом на розгляд Київської міськради будуть внесені пропозиції щодо змін в умовах проведення конкурсів на обслуговування автобусних маршрутів.
«На вимогу завжди були зупинки, але в перспективі ми повинні на кожному маршруті визначити 10 зупинок не обов'язкових, а на вимогу, і всі повинні знати, що ці - на вимогу, а не там, де «приспічило», - каже Іван Салій.
Мовляв, водії маршруток, зупиняючись на вимогу пасажирів у неналежних місцях, порушують правила дорожнього руху, що створює високу аварійність на дорогах. Зобов'язати приватних перевізників дотримуватися цих фіксованих зупинок у мерії збираються, позначивши відповідний пункт у договорі й встановивши на маршрутах відповідні знаки, що дозволяють зупинку й висаджування пасажирів. Ще далі пішов Володимир Камський, який пропонує взагалі позбавляти компанії права на перевезення за порушення правил. На його думку, такі жорсткі вимоги призведуть до того, що власники компаній будуть набирати більш кваліфікованих водіїв маршруток, й це знизить рівень аварійності на вулицях столиці.
Цікаво, що учора Київміськадміністрація визначила центральну частину міста, де перевозити пасажирів зможуть виключно автобуси великої й надвеликої місткості - замість маршруток. Адже відомо, що велика кількість «Богданів» та «Газелей» в центрі лише створює пробки на Європейській площі, вулицях Грушевського, Січневого повстання, Цитадельній, Кутузова, бульварі Лесі Українки, Басейній, Еспланадній, Рогнідинській, Червоноармійській, Льва Толстого, Володимирській та Трьохсвятительскій - саме цю територію владою визнано «вільною» від маршрутних таксі. При цьому КМДА вивчає можливість обмеження швидкості руху маршруток на території міста до п'ятидесяти кілометрів на годину, а також збирається заборонити маршруткам використовувати крайню ліву смугу дороги.