Дороги України дедалі більше нагадують поле бойових дій: щодня тут трапляється більше п'ятисот аварій. Але донедавна ми не мали навіть точної статистики щодо дорожньо-транспортних пригод. Слова начальника Центру безпеки дорожнього руху департаменту ДАІ Міністерства внутрішніх справ України, полковника Василя Зайченка просто шокують: «До 1 січня 2006 року в Україні був відсутній облік усіх ДТП: враховувалися лише аварії з потерпілими», — зізнається він. За підсумками першого «повноцінного» обліку, минулого року в нашій країні сталося 200 тисяч аварій. Проте і ця цифра далека від реальної: в неї входять лише ті ДТП, учасники яких звернулися до органів внутрішніх справ. Хоча її все ж можна можна вважати більш-менш об'єктивною: відколи в Україні почали страхувати авто, водії викликають ДАІ навіть за найменшої подряпини і вже значно рідше домовляються розійтися «полюбовно»...
Минулоріч в аваріях загинуло майже 7 тисяч 600 громадян, а більше 60 тисяч зазнали поранень. Останні показники не відстають: за 5 місяців поточного року вони складають, відповідно, 3 тисячі і 30 тисяч осіб.
Ці тривожні цифри вразили представників Європейської конференції міністрів транспорту. І вони поставили перед Мінтрансу України «фантастичне» завдання: до 2012 року вдвічі зменшити показники аварійної статистики.
На думку директора департаменту безпеки Мінтрансу Юрія Гержода, бодай трохи знизити сумні показники можна буде лише за умови впровадження жорсткої системи покарання горе-«шумахерів». «Якщо не внести до законодавства зміни щодо підвищення відповідальності водіїв, ми нічого не зможемо зробити, — констатує пан Юрій, наводячи дієвий приклад розвинутих країн. — В Європі для порушників правил дорожнього руху діють стягнення від 20 до 2000 євро. Тому наші водії, потрапляючи на територію цих держав, правила не порушують і їздять нормально!» Тож і прапор чиновникам у руки! Хто ж як не вони мають лобіювати розробку відповідного законодавства? Сидіти, склавши руки, і роздумувати на тему: «А от у Європі» — легше всього...
Реформи, очевидно, потребує й автоосвіта. «Навчальні програми треба змінювати негайно, — наголошує президент Асоціації автомобільних шкіл України Мирон Бандрівський. — Адже ті, що були «за царя Гороха», вже зовсім не дієві: змінилися транспортні засоби, люди і обставини». На думку пана Мирона, місце стареньких моделей («ГАЗ-53», «ЗІЛ-130», «КамАЗ» та «Жигулі») в автошколах мають посісти сучасні залізні коні, які цілковито відрізняються від своїх «пращурів». Крім того, Мирон Бандрівський пропонує запровадити в закладах водійської освіти викладання відповідного до нинішніх умов паркування та керування машиною на великій швидкості. Крім того, на його думку, іспит з керування мають приймати не лише представники ДАІ, а й посадовці органів місцевого самоврядування.