Неймовірне — очевидне: на батьківщині «Мерседеса» і «Фольксвагена» досі є автолюбителі, котрі нізащо не хочуть пересідати за кермо суперавтівок й донині їздять на первістках українського автомобілебудування!.. Так, ідеться про «ті самі» легковики 60-х. Здавалося, що «горбаті» і «вухаті» «Запорожці» давно почили в Бозі, і зустріти їх можна хіба-що на музейних підмурках. Тим паче у такій автокраїні, як Німеччина. А тамтешні шанувальники раритетів вирішили довести, що є ще порох у порохівницях «запорожців», тобіж пальне у баках!
Діставшись України, німецькі автолюбителі у компанії з кількома українськими екіпажами однодумців здолали понад тисячу кілометрів за маршрутом Львів—Рівне—Київ—Черкаси—Запоріжжя. Від якості наших доріг гості, висловлюючись дипломатично, не у захваті. «Два «ЗАЗ-965» по дорозі зі Львова навіть відстали від своїх сородичів, і німецькі екіпажі заблукали, — розповідає Оксана Денис, член оргкомітету «автопробігу диваків». — Та спрацювала одвічна українська гостинність: знайшлися знавці німецької і підказали приблудникам оптимальний шлях на Запоріжжя».
Учасники автопробігу стверджують, що безпроблемно витискують зі своїх «ЗАЗів-965» сотню кілометрів! Єдиний клопіт — дефіцит запасних частин. «У нас, в Німеччині, автомагазини не мають потрібного асортименту, — каже Томас Муршел, власник синього «Запорожця». — По дорозі ж із Києва до Запоріжжя надибали дві точки. Купили все, що потрібно. Навіть про запас. Ми дуже щасливі!». «Я все життя їздитиму на «горбатому», — запевняє Берндт Гартман . — І не тому, що навряд чи зміг би продати комусь раритетну автівку. Та навіть якби мені платили купу грошей, я нізащо його не продам. Справа ж не в грошах, а в уподобаннях!».
Німецькі гості не приховували розчарування від відвідин Запорізького автозаводу: керівник підприємства Микола Євдокименко, всупереч їхнім сподіванням, окреслив перспективи структурних підрозділів «Укравто» і зауважив, що навіть технологічно неможливо реанімувати лінію зi складання малолітражок. Їхні зразки займуть чільне місце лише у новому музеї ЗАЗу, який створюється. Настрій гостей (вони вочевидь не сподівалися побачити сучасне підприємство) майже «нормалізувався» по тому, як їм показали раритетні моделі, збережені на заводі для експонування в музеї. Фотозгадка на фоні копії «Запорожця», виготовленого свого часу спеціально для Микити Хрущова, — й учасники міжнародного автопробігу продовжили свій шлях. Восьмого червня вони пригальмували у Мелітополі, після нього на 3850-кілометровому маршруті — ще Ялта, Херсон, Миколаїв, Кам'янець-Подільський і Львів.