Аварія сталася близько 16-ї години 22 травня. Потяг із 57 вагонів, завантажених залізорудним концентратом, рухався від станції Грековата у бік Кривого Рогу. За зізнанням машиніста тепловоза, який за пару годин до аварії віз по цьому ж перегону порожняк, вагони спершу сильно захитало, а потім і взагалі вони перетворилися на купу-малу.
І хоч швидкість потяга у цей час була відносно невисокою (55 кілометрів на годину), сходження виявилося серйозним: 13 вагонів перекинулися, ще 18 — зійшли з рейок, пошкоджено понад 200 метрів залізничного полотна. Наслідки аварії зменшило те, що залізнична колія у цьому місці заглиблюється у пагорб.
Найвірогіднішою причиною катастрофи відразу стали називати розкрадені болти, якими закріплюють залізобетонні шпали. Проте місцеві мешканці вважають, що не останню роль тут відіграла й неймовірна спека. За свідченням співробітника місцевої міліції Віктора Вінарчука, температура повітря сягала 38 градусів. Отож можна уявити, наскільки нагрілися рейки.
Утім невдовзі з'явилася й інша версія — аварії посприяли люди. Заступник головного ревізора з безпеки руху поїздів Придніпровської залізниці Сергій Шостак повідомив, що болти викручено на 11 шпалах, причому чітко змалював картину по кожній із них. Більше того, за його ж свідченням, того дня робітники колії сигналізували про крадіжку за два кілометри звідси, де відразу ж ужили необхідних заходів безпеки руху. З цього ж місця тривожних сигналів не надходило...
Сам перегон Грековата — Червоний Шахтар Сергій Шостак назвав «традиційно проблемним». Так, лише протягом останніх п'яти місяців тут зафіксовано відразу сім випадків крадіжок болтів.
Нині на місці аварії тривають аварійно-відновлювальні роботи. Суму очікуваних збитків унаслідок цієї катастрофи залізничники поки що не називають.