Аби бути представленим у світовому прокаті, німецькому кіно, як і будь-якому іншому, крім американського, доводиться докладати максимум зусиль. Вибудовуючи стосунки із глядачем, німецькі кінематографісти беруть активну участь у фестивалях, влаштовують презентаційні тури своїх картин і з величезною повагою ставляться до глядача з будь-якої країни, намагаючись зацікавити його найкращим. До України на фестиваль «Нове німецьке кіно» вони привезли найуспішніші стрічки останніх років. Принаймні так стверджує відомий німецький кінознавець Каті Ронке, яка у столичному кінотеатрі «Київ» разом зі своїми колегами презентувала фільми «Пінг-Понг», «Дирижабль», «Достатньо крутий», «Істина й обов'язок», «Чотири хвилини» та «Елементарні частинки».
Режисер «Пінг-Понгу» Маттіас Лутхардт та виконавець головної ролі Себастьян Уржендовськи приїхали до Києва вдруге — прем'єра фільму відбулася на минулорічній «Молодості». Незважаючи на досить молодий вік — Маттіасу 34 роки, а Себастьяну 21 — хлопці вже встигли запевнити німецький кінематограф у тому, що про своє майбутнє він може не хвилюватися: є кому знімати, є кому зніматися. «Пінг-Понг» — дебютна картина Маттіаса Лутхарда, яка має фестивальну історію (окрім «Молодості», участь в офіційні програмі «Двотижневик режисерів» Каннського фестивалю) та кілька престижних відзнак. Хоча аж занадто тепличних умов для авторів «Пінг-Понгу» ніхто не створював. «Цей фільм такий камерний через те, що його бюджет був досить скромним, — зізнався режисер. — Доводилося себе обмежувати...» Але на художньому рівні брак коштів не позначився. У чому незабаром в Україні зможуть переконатися і всі бажаючі: як повідомила пані Ронке, цю картину купила для прокату одна українська компанія. «Цей фільм подобається не лише фахівцям, а й простим глядачам, — каже вона. — На одному форумі я навіть прочитала, що «Пінг-Понг» — це німецька відповідь «Красі по-американськи»».
Найіменитішим з німецької делегації був актор, сценарист та режисер Детлеф Бук, постановник фільму «Достатньо крутий». Він зняв близько сорока картин, остання з яких «Притоки Міссісіпі» кілька тижнів тому отримала приз німецької кінокритики як краща кінострічка для дітей та юнацтва. На прохання журналістів пан Бук спробував описати сучасне німецьке кіно. «Після падіння Берлінської стіни у Німеччині знімали дуже багато фільмів, — розповів він. — В основному це були комедії. А починаючи з 2000-х років, тональність наших картин змінилася, у них з'явилося більше змісту, кіно почало звертатися до повсякденного життя звичайних людей...» Переконуєшся в цьому, переглянувши синонопсиси представлених картин. Головні герої фільмів «Нового німецького кіно» — племінник, що потрапляє під контроль тітки («Пінг-Понг»), дівчина, яку виключили зі школи, і яка вже цілий рік переконує своїх батьків, що ходить на заняття («Істина й обов'язок»), зведені брати, мати яких експериментувала з алкоголем та наркотиками («Елементарні частинки»), підліток, якого наркодилер хоче зробити своїм кур'єром («Достатньо крутий»), вісімдесятирічна викладачка гри на фортепіано, що працює у жіночій в'язниці («Чотири хвилини»)...
У Києві фестиваль «Нове німецьке кіно» проходить з 18 по 22 травня. Далі він переїжджає до Одеси (26—30 травня, кінотеатр MASKI), потім Львів (31 травня — 4 червня, кінопалац «Копернік»), Харків (14—18 червня, «Кінопалац»), Дніпропетровськ (22—25 червня, кінотеатр «Родіна») і Донецьк (21—25 червня, кінотеатр «Звьоздочка»).