З 1 травня квитки на залізничні перевезення подорожчали ще на 5 відсотків. Сталося це у День солідарності трудящих, коли святкувати дату на вулиці міст вийшли здебільшого громадяни, які складають той останнiй відсоток підтримки соціалістів, що залишилися після створення партією Мороза коаліції з «антикризовиками». Відтак СПУ вкотре довела, що до неї входять, швидше, популісти, які замість соціального захисту кишень громадян проводять політику виманювання звідти залишків зарплатних подачок Кабміну Януковича.
«Ведмежу послугу» своїй політичній силі не без згоди глави уряду зробив міністр транспорту Микола Рудьковський. Згідно з наказом його відомства «Про поетапне підвищення цін з березня, травня, липня, вересня і листопада 2007 року», вартість квитків зростатиме і надалі аж до останнього місяця осені. Таким чином, наприкінці року сукупний ріст вартості залізничних квитків зросте на 25 відсотків, а «Укрзалізниця» додатково отримає 390 мільйонів гривень.
Зрозуміти логіку керівництва Мінтрансу складно. За минулий рік діяльність «Укрзалізниці» не була збитковою, а показник рентабельності склав 2,6 відсотка. Попри це наприкінці квітня цього року відбулося різке подорожчання квитків на міжнародні перевезення. Тоді ціна зросла в середньому на 20 відсотків. Однак і це ще не межа. Тим, кому часто доводиться їздити за кордон залізничним транспортом, знову слід підготуватися до підвищення вартості проїзду. Як розповіла «УМ» керівник прес-служби Мінтрансзв'язку Вікторія Бутенко, це пов'язано «з необхідністю вирівнювання ціни на міжнародні перевезення». А зростання плати за проїзд всередині країни спрямоване на отримання коштів, які будуть направлені на оновлення рухомого складу «Укрзалізниці». «Підвищення тарифів планувалося ще попереднім Кабінетом Міністрів. Тоді вартість квитків мала зрости поетапно на 10 відсотків із річною індексацією в 33%. У лютому наше відомство скасувало той наказ і зменшило підвищення до 5 відсотків», — розповіла пані Бутенко.
У міністерстві не виключають зростання цін на квитки і в наступному році. Наскільки саме, наразі сказати не можуть, але однозначно стверджують, що без цього не обійтися. Більше того, міністр-соціаліст уперто боровся проти будь-яких ініціатив нівелювати постанови його відомства. Після заяви голови Антимонопольного комітету України Олексія Костусєва про необгрунтованість підвищення тарифів на залізничні перевезення в грудні минулого року АМК навіть підготував відповідний документ, у якому йшлося про неприпустимість зростання цін принаймні до впровадження чіткої і прозорої методики формування тарифів на пасажирські й вантажні перевезення. Документ тоді погодили всі міністерства, окрім... відомства, яке очолює соціаліст Рудьковський. «Розділення функцій управління і господарювання Мінтрансу й «Укрзалізниці» є нагальною потребою, оскільки нині залізничники самі встановлюють правила гри. На жаль, АМК наразі не вдалося зламати транспортне лобі, — розповів «УМ» Олексій Костусєв. — Саме позиція Мінтрансу, який не бажає виконувати рекомендації АМК, призвела до зростання ціни. А подати на державну установу до суду ми не можемо».
Небажання Миколи Рудьковського встановити прозору систему формування тарифів, зважаючи на минуле «Укрзалізниці» часів покійного пана Кірпи, коли прибутки цього відомства спрямовувалися не на оновлення рухомого складу, а на виборчу кампанію провладного кандидата, дає підстави вважати, що соціалісти вже почали підготовку до дострокових виборів парламенту.