На двадцятих ювілейних показах українських дизайнерів — Ukrainian Fashion Week — з перших рядів на подіум перебралися Світлана Лобода, Остап Ступка, Анатолій Борсюк, Саша Ніколаєнко, коміки з «95 кварталу», Світлана Вольнова, група «НеАнгели» та інші персонажі світської хроніки. А на показі Андре Тана дефілювала українська топ-модель Сніжана Онопко, яку звичніше бачити в показах Кельвіна Клейна, Дольче і Габана та інших монстрів моди.
Учора показом чоловічої колекції Олександра Гапчука фінішував український тиждень прет-а-порте — найчисленніший за всю історію за кількістю дизайнерів: 48 модельєрів показували своє бачення сезону осінь-зима-2007—2008. Останнім часом з професіоналізацією національної моди українські дизайнери потроху почали представляти на UFW по дві лінії одягу, наприклад, цього разу Вікторія Гресь представила «паризьку», за її відчуттями, колекцію для торгової марки Gres by Gres та джинсову лінію для Gres Denim, а Оксана Караванська показала першу лінію і мікс із OK by oksanakaravanska, OK by oksanakaravanska (for men) та O'KID'S — чоловічої, жіночої та дитячої ліній.
Лілія Пустовіт, яка вже третій сезон робить колекцію Poustovit Weekend, цього разу, за наполяганням спонсора, зробила окремий показ: в окремому залі і відповідно за рамками UFW. Ірина Каравай з молодіжною лінією «...for peace...», яку вперше презентувала минулого року, вирішила трохи зачекати, доки дозріють ринок і споживачі. Віктор Анісімов пропустив осінь-зиму для своєї марки, зате виклався для ТМ WAWA. Але найбільше, по-моєму, на цьому Тижні виклався Олексій Залевський. Він показав свою колекцію і поставив чотири феєричних шоу, від яких пищала вся тусовка — для себе, Вікторії Гресь, Оксани Караванської і фонду Олени Франчук «АНТИСНІД», який презентував колекцію Fashion AID. У цьому соціальному проекті (подібні, до речі, в моді на інших світових тижнях моди) взяли участь 30 українських дизайнерів, які за власні гроші пошили по одній червоній сукні чи костюму, а зробити це колекцією — не питання для Залевського.
У понеділок ввечері на Fashion AID зібралося також безліч бомонду, який досі не був помічений зацікавленістю у моді. Червона блискуча завіса, традиційна для кабаре, з характерним променем світла, і низький скляний подіум — ось і всі декорації. Сукні були зроблені в фірмовому для кожного дизайнера стилі і не були якимись нефункціональними артефактами. Але яскраво-червоний колір і пісні Цоя, Гребенщикова, Агузарової, «Наутілуса» зробили атмосферу показу урочистою і тривожною водночас. У фіналі попарно на подіум вийшли дизайнери зі своїми моделями, двоє реально ВІЛ-інфікованих людей і Олена Франчук зі співорганізаторкою UFW Іриною Данилевською. 22 березня в «Арені» відбудеться аукціон, а гроші з продажу колекції підуть сім'ям, які взяли ВІЛ-інфікованих дітей, та першій в Україні клініці для дітей, хворих на СНІД. За інформацією «УМ», наступного року моделі із колекції Fashion AID демонструватимуть відомі люди, як це робиться, скажімо, на Нью-Йоркському тижні моди.
Окрема болюча тема, яку на минулих показах зачіпали здебільшого дизайнери-не- кияни, а цього року вперше її офіційно озвучив на прес-конференції Олексій Залевський, — зростання цін на послуги модельних агенцій. Якщо минулого року один вихід моделі коштував 50 доларів, то цьогорiч агенції правили 75, а Залевський сказав, що за дві години до показу його колекції букери агенцій змінили ціну з 50 доларів на 50 євро. Олексій відмовився, моделям заборонили виходити на подіум навіть за умови, що вони віддадуть агенціям свій відсоток. Зрештою 8 моделей таки підкорилися начальству і на подіум не вийшли, а решта вибрали показ — працювати в шоу Залевського — це таки задоволення. «Я думаю, що оргкомітет українського тижня моди не буде втручатися в стосунки між дизайнерами і модельними агенціями, — сказала в інтерв'ю «УМ» Ірина Данилевська, — і я думаю, що переможе здоровий глузд: модельні агенції прекрасно розуміють, що є нормальні бізнесові стосунки, неможливо піднімати ціну безкінечно, і зрештою вони можуть отримати серйозну альтернативу з регіональних агентств — Львова, Дніпропетровська, Харкова і Донецька, де працюють дуже професійні моделі. Єдине, що ми можемо зробити, і думаю, зробимо, — опитати дизайнерів, і якщо були якісь дисциплінарні порушення, ми зможемо ввести таке поняття, як акредитовані агентства». До речі, російська дизайнерка Світлана Тєгін для своєї колекції Mongol привезла типажних дівчат із Росії, усі вони «міски» різних регіональних конкурсів краси — міс Якутії, міс Бурятії тощо.
А на показі Андре Тана, який зазвичай про піар, інформаційні приводи і сенсаційних гостей дбав навіть більше, ніж про колекції, по подіуму ходила всесвітньо відома українська топ-модель Сніжана Онопко, гонорар якої складає чотиризначні суми. Тан каже, що познайомився з нею в Парижі, передаючи Сніжані на прохання її менеджера українську пресу, і запросив на свій показ. Андре каже, що в нього Сніжана ходила безплатно — це її внесок в українську моду. У першому ряду на показі Тана сидів відомий театральний режисер Роман Віктюк.
Чоловічий одяг від Оксани Караванської демонстрували не професійні моделі, а відомі чоловіки — Валід Арфуш, Остап Ступка, Анатолій Борсюк, діджей Паша, Остап Ступка, дитячий — зіркові діти: Устина Ступка, Емілі Арфуш, Станіслав Караванський, Іван Дюденко, Шовковський-молодший та інші. Оксана каже, що ці моделі дають не піар, а енергетику показу.
Наступної осені UFW повертається на одну зі своїх старих адрес — у Міжнародний виставковий центр в Пушкінському парку.
Про футуризм і мінімалізм, які повертаються в моду, чорний, сірий і білий на осінь-зиму, 60-ті й орігамі, — читайте в найближчих номерах «УМ».