Торік завдяки іноземним плавзасобам і грантам українським науковцям вдалося вперше дослідити дно Чорного моря на глибині понад 2 тисячі метрів (вітчизняні ж батискафи спроможні занурюватися щонайбільше на 240 м). Це дало змогу поставити на облік 20 об'єктів, кожному тепер присвоєно спеціальний паспорт. Про це розповіли на прес-конференції, присвяченій відкриттю нового сезону підводно-археологічних досліджень, представники Інституту археології НАНУ та Національної комісії у справах ЮНЕСКО. Цінні знахідки, як ось кораблі різних епох і майно, що перевозилося на них, збереглися у непоганому стані завдяки специфіці води — сірководневий шар чудово законсервував їх.
Невдовзі амфори IX—X століття, які перевозив візантійський корабель, та інші експонати помістять у музей, який планують відкрити в Одесі. Там хочуть встановити і якір пароплава «Адмірал Нахімов», виготовленого у Німеччині ще в 1925 році. Нагадаємо, понад 500 осіб загинули внаслідок катастрофи «Адмірала Нахімова» в 1986 році. Окрім якоря, який мають намір дістати з морських глибин у рамках цьогорічної експедиції, при вході до музею відкриють і пам'ятну дошку з викарбуваними іменами всіх загиблих у цій трагедії.
Чимало цікавого очікують знайти і на кораблі часів Кримської війни, який орендувала Велика Британія. На думку фахівців, на борту може бути старовинна амуніція. Зацікавленість викликають і його гармати, які добре збереглися і, ймовірно, будуть підняті на сушу.
Археологи стверджують, що на дні Чорного моря виявлено понад 2 500 об'єктів від часів античності до Другої світової війни. Наразі зупинилися лише на сімнадцяти, які викликають найбільший інтерес у вчених. «Культурні підводні пам'ятки України перевищують за кількістю всі, які сьогодні є на європейському континенті», — стверджує директор Департаменту підводної спадщини України Сергій Воронов. У 2007 році до робіт під водою долучаться не тільки американці. Надати у безкоштовне користування підводні плавзасоби погодилися і деякі європейські держави. Наприклад, згадані візантійські амфори з дна діставатиме німецьке судно. А для робіт на глибині до 4 тисяч метрів працюватиме морський апарат, який обстежував «Титанік».