Донецьке золото, єврейську душу і паризький шик

16.03.2007
Донецьке золото, єврейську душу і паризький шик

Ювілейний, вже 20-й сезон показів української моди відкрили моделі Лілії Пустовіт. (Фото Володимира СТАДНIКА.)

      У середу в «Альта Експо», що на Петрівці, почався вже традиційний вітчизняний тиждень прет-а-порте Ukrainian Fashion Week — ювілейні, 20-ті, покази. З нагоди круглої дати організатори Тижня вручають усім дизайнерам-учасникам і людям, причетним до української моди, символічні подарунки — шматочки українського бурштину як символ родючості української землі, яка дає світові і талановитих людей, і унікальне каміння. А на вечірці відкриття, яка проводилася в закритому клубі в умовах жорсткого дрес-коду — вечірня сукня в підлогу і смокінг, заступник міністра культури і туризму Михайло Кулиняк вручив грамоти міністерства, фактично перші державні відзнаки, десятьом дизайнерам, які найдавніше працюють у новітній вітчизняній фешн-індустрії — Лілії Пустовіт, Вікторії Гресь, Оксані Караванській, Роксолані Богуцькій, Анні Бабенко, Олені Ворожбит і Тетяні Земськовій, Віктору Анісімову, Олексію Залевському, Олександру Гапчуку. «На вечірці я відчув, що нарешті знову в Києві», — сказав у середу грузинський дизайнер Автанділ Цквітінідзе голові оргкомітету UFW Ірині Данилевській.

      Традиційно планку на UFW ставить Лілія Пустовіт: її колекція для NB Poustovit знову відкривала Тиждень. «В'яла романтика більше не в моді», — проголосила Пустовіт, і її підтримали всі учасники першого дня — Вікторія Гресь, Віктор Анісімов для WAWA і Вікторія Чикулай та Людмила Сідляр для NB LUVI. Свій стрижневий стиль Пустовіт традиційно намагається одягти в якісь етношати — цього разу її надихнула єврейська душа, світла печаль і пронизливість національного характеру. Ідея народилася на концерті білоруського колективу «Камерата». Наступної осені — зими Ліля пропонує носити вузькі англійські вкорочені брюки з низькою матнею, вузенькі жакетики з маленькими комірцями-шаликами, багатошарові комбінації з блузи, жилета, піджака. Причому красиві шовкові блузи з бантами і шовкові сукні-міді зі спідницею-тюльпаном надійно заховані за лаконічними піджаками, і відкриваються поступово і ненав'язливо. Аксесуари — чоловічі капелюхи з вузькими полями, взуття — кеди, балетки і туфлі на шнурках на низькому ходу, кольори — чорний, сірий, білий, із рідкісним вкрапленням фіолетового і зеленого.

      Вікторія Гресь для марки Gres by Gres взяла за основу паризький шик, змішування сторонніх культур і суто паризької, а кольори — білий і кілька відтінків коричневого, кольорова гама дуже нагадує попередню колекцію. Пальтовий блок виглядає дуже елегантно — пальта з широким поясом, який робить із фігури пісочний годинник, пальта-халати, рукав три чверті з довгими рукавицями і вставками з трикотажу, мереживні вставки. В колекції багато суконь і пишних блуз із коричневого шифону в крапочку, від якого так віє ностальгією.

      Торгова марка NB LUVI показала суворе «індастрі» в улюбленому мінімалізмі — короткі спідниці з контрастними поясами, строгі сорочки, застебнуті на всі гудзики, вузькі штани iз заниженою посадкою на сідницях і багато золотої парчі. Стилістика гранж і ніякої жіночності, а надихала дует на колекцію «фабрика» Уорхола, яка в 60-ті творила нову моду на сучасне мистецтво, кіно, музику і була модною всупереч ігноруванню моди. Актуального об'єму дівчата досягали одночасним застосуванням складок: спереду — на грудях, ззаду — на сідницях.

      Колекції для власної марки Віктор Анісімов не робив — за кулісами кажуть, що через фінансові труднощі, зате для марки WAWA, яку він розкручує разом із футболістом Владиславом Ващуком і його дружиною, рестораторкою Маргаритою Січкар, розстарався на чорно-золоту колекцію. Тут і золоті рибки, і золоті ключики, і «Золотий м'яч», і «Золотий глобус». Реально дуже грамотна колекція з модними знову ж таки вкороченими вузькими брюками, в тому числі й трикотажними, піджаками і плащами з клапанами, гудзиками, нетривіальним кроєм, спортивними костюмами в стилі спорт-гламур. Сам Анісімов вважає цю колекцію найкращою з усіх своїх чоловічих колекцій, а на численні питання, «чому золото?», відповідає: «Ми ж із Донецька».

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>