Про «постільне» нововведення «Укрзалізниці» я дізналася тиждень тому, коли купувала квиток до Києва в одеській залізничній касі. Заплатила суму, названу касиром, почала проглядати квиток. Дата, вагон, місце, тариф... Стоп, а що це за СП невідомого походження, за яке я мусила викласти з кишені 6 гривень 67 копійок? «Це плата за користування постільною білизною, — пояснила касир. — Ви ж не збираєтеся їхати 12 годин на голому дерматині?». Звісно, не збираюся, але ж попереджати треба! Може, в мене грошей вистачає тільки на «голий» проїзд...
Багато невдоволених нововведенням телефонували і до редакції «УМ». Люди скаржилися, що їх змушують платити за залізничні простирадла, навіть якщо пасажир (із різних причин) не збирається лягати спати. Причому більшість дізнаються про такий «доважок» до тарифу вже після того, як отримали квиток (хоча в прес-центрі «Укрзалізниці» й запевняють, що послуга винятково добровільна). Цікаво, що «опостілювання» . — обов'язкове для людей, які перебувають у дорозі більше 4 годин. Тобто їдете 4.10 — доведеться платити.
Зрештою, «постільне» питання розглянув Антимонопольний комітет України. На вчорашньому засіданні він рекомендував «Укрзалізниці» скасувати рішення про включення вартості білизни до квитка. Як відзначив керівник АМК Олексій Костусєв, «скарги свідчать про те, що пасажири не могли відмовитися від послуги, оскільки в деяких випадках пасажирів взагалі не повідомляли, що вартість постільної білизни включена у вартість квитка». «Укрзалізниця» мусить відреагувати протягом наступних дев'яти днів і дати пояснення АМК.
За словами заступника генерального директора «Укрзалізниці» Анатолія Слободяна, своїм кроком відомство хотіло вирішити проблему повторного продажу провідниками вже використаної білизни. Зокрема, в 2006 році ревізори виявили таких 287 фактів, а провідники отримали понад півтора мільйони «тіньових» гривень, які, відповідно, недоотримала «Укрзалізниця». Мовляв, продаж білизни через касу зробить неможливим постільний «секонд-хенд». Пан Слободян додав, що «Укрзалізниця» не збирається повертатися до продажу білизни безпосередньо в поїздах.